Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Smittsam sjukdom upptäckt i Jönköpings största stall
Preliminära provsvar visar att en häst vid Jönköpings fältrittklubb i Klämmestorp är smittad av kvarka. Beskedet innebär att stallets hästar hålls isolerade och därmed tvingas man ställa in helgens hopptävlingar. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer: http://www.jp.se/article/smittsam-sjukdom-upptackt-i-jonkopings-storsta-stall/
Hästnyheter
Baståsens ridklubb i Surahammar tvingas hålla stängt. Anledningen är att flera av klubbens hästar har insjuknat i den väldigt smittsamma...
Hästnyheter
En häst på Norr Amsbergs Ridklubb misstänks ha fått den smittsamma sjukdomen kvarka.
– Vi har vidtagit alla åtgärder för att inte sprida...
Hästnyheter Nu på sommaren är hästens parasiter som mest aktiva. Masklarverna vaknar upp på våren och vill med hjälp av hästarna föröka sig på betet...
Trädgård & Växter Jag brukar också ta bebisar från min monstrea men jag har satt dem i jord på en gång. De har alltid tagit sig fint! Så jag hade absolut...
Ekonomi & Juridik Nej, tilläggsregistrering görs i vissa rasföreningar eller hos SH. Man skickar in passet tillsammans med en korrekt ifylld blankett...
Hästhantering Så här såg det ut hos oss när de återsåg varandra efter ett par år. Den stora bara suckade och flyttade på sig. Sedan stod de alltid och...