Smörblommor

Det är väl dags att förnya betet. Jag har massor med smörblommor men det får vara så för mina hästar behöver inte mer att äta.
 
Ja, giftiga men finns det bete eller annat att äta så har jag aldrig varit med om att hästar äter smörblommor.

Grannstallet vet jag har haft hästar som blivit sjuka av det men då har det inte växt så mycket annat i hagen och inte blivit fodrade i hagen så utan mat mellan 8 och 16.
 
Har heller aldrig varit med om att hästarna äter det, men de ÄR giftiga och finns det dåligt med annat så vet man ju inte.
 
Smörblommor är giftiga i färskt tillstånd, men inte i torkat. Jag har under några somrar slagit av dem så man minskar spridningen.

/Lizzie
 

Liknande trådar

Hästvård Jag tänker att vad kan man så i hagen från juni och sen över sommaren. Vi släpper ju på bete och hans hage ska få vila och växa till...
Svar
4
· Visningar
556
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Om man har sin häst ute från runt 21 på kvällen till 12-13 på förmiddagen, hur kan man skapa sig ett hum om hur stor del av...
Svar
8
· Visningar
511
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Nu när det efterlängtade regnet kommit så uppstår genast frågan om det här med socker i betet. Jag har en "frisk" fånghäst som gick på...
Svar
7
· Visningar
1 212
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
14 185

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?
  • Osäker Ponny

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp