Monkie

Trådstartare
Funderar på alternativ till vätska i smoothie. Blandar till hela familjen med kokosolja och vitaminer, banan och fryst mango oftast.

En tål inte mjölk. Vill helst undvika sockrad juice. Har gjort med mandelmjölk och havre mjölk men det blir dyrt!

Vad skulle man mer kunna använda?
 
Yoghurt, om ni inte kan ha mjölk alls (alltså att laktosfritt inte heller fungerar) så finns det soya yoghurt.
Vatten kanske kan fungera, men inte i för stor mängd eftersom det riskerar att bli för "vattnigt" då.
Det finns väl någon juice utan tillsatt socker också? Isåfall kanske någon sån skulle kunna fungera, om juice smaken passar med det du har i.
 
Yoghurt, om ni inte kan ha mjölk alls (alltså att laktosfritt inte heller fungerar) så finns det soya yoghurt.
Vatten kanske kan fungera, men inte i för stor mängd eftersom det riskerar att bli för "vattnigt" då.
Det finns väl någon juice utan tillsatt socker också? Isåfall kanske någon sån skulle kunna fungera, om juice smaken passar med det du har i.
Jag tycker yoghurt blir lite tjockt, men har iofs bara testat den vi alltid köper. Vet du om något märke är tunnare?
Juicesmak passar nog, det är kanske lite billigare, ska nog titta efter det idag!
Har testat vatten men tyckte det blev sådär, ganska blaskigt!
Mandelmjölk har jag hittills gillat bäst men hade vart gött att slippa ruinera sig 😬
 
Jag tycker yoghurt blir lite tjockt, men har iofs bara testat den vi alltid köper. Vet du om något märke är tunnare?
Juicesmak passar nog, det är kanske lite billigare, ska nog titta efter det idag!
Har testat vatten men tyckte det blev sådär, ganska blaskigt!
Mandelmjölk har jag hittills gillat bäst men hade vart gött att slippa ruinera sig 😬
Jag har tyvärr inte något tips på yoghurtmärke. Yogi kanske? Vet att Valio (heter det så?) har två olika tjocka yoghurter och jag tror att båda finns som laktosfria. Tyvärr finns dem nog inte som helt mjölkfria 😕
Det kanske går att kombinera yoghurt med vatten så att det blir tunnare men ändå inte blaskigt eller vattnigt.
 
Du kanske kan göra egen havredryck? Jag har aldrig testat själv dock men det ser enkelt ut på beskrivningarna när man googlar. Jag kör på oddlygoods havredryck, den tycker jag är mest fyllig och god, men som du säger så kostar det ju en del.
 
Funderar på alternativ till vätska i smoothie. Blandar till hela familjen med kokosolja och vitaminer, banan och fryst mango oftast.

En tål inte mjölk. Vill helst undvika sockrad juice. Har gjort med mandelmjölk och havre mjölk men det blir dyrt!

Vad skulle man mer kunna använda?

Jag har oftast vatten som vätska (banan, stjälkselleri, spenat, fryst mango, dadlar, paranötter, ingefära och gurkmeja är grunden). Sedan varierar jag med kokosdryck (men den är ju vekligen inte billigare...), sojadryck med vaniljsmak, mandeldryck eller 1-2 pressade apelsiner ibland.

Det går att ha i 1-2 msk mandelsmör och vatten som alternativ till mandeldryck.
 
Funderar på alternativ till vätska i smoothie. Blandar till hela familjen med kokosolja och vitaminer, banan och fryst mango oftast.

En tål inte mjölk. Vill helst undvika sockrad juice. Har gjort med mandelmjölk och havre mjölk men det blir dyrt!

Vad skulle man mer kunna använda?

Vanlig laktosfri mjölk? Bör vara några kronor billigare än mandelmjölk.
 

Liknande trådar

Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 664
Senast: Voeux
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 927
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 238
Senast: Gunnar
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 040
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp