Jag gör ofta smoothies men är så inte förtjust i det söta, särskilt inte om smoothien är som del i en måltid istället för som dessert. Så jag har inte i mejeriprodukter som mjölk/yougurt i normalfallet, utan vatten. Gärna grönkål, svartkål, broccoli eller liknande (det som finns i kylen), och typ ett äpple, morot och en apelsin för sötning (beror också på vad jag har hemma), samt lite jordnötssmör eller tahini för att få fettet i som ger en matigare känsla.

Så mina smoothies blir mer syrliga, vilket jag gillar. Har en stabil mixer och juicar ingenting utan kör allt i mixern direkt.

Ska nog prova ha i lite jordnötssmör i en mer grönsaksbaserad smoothie... de jag gjort hittills med grönsaker och vatten blir bara beska och sura tycker jag.
 
Fettet gör smaken mildare helt klart.

Men jag gillar också det där syrliga/sura som sagt, jag kan ha i citron ibland också. :p

Jag har nog mest en dålig upplevelse efter att jag gjorde en detoxkur. Gjorde då på morot, rödbeta, selleri och nåt mer. Smakade bara blask, jord och beskt :o

Citron är en perfekt balanserare. När jag gör med avokado, banan, kokosmjölk, ingefära så måste jag ha i citron. Kokosmjölken gör det för sött annars. Och eftersom jag inte får äta mejeri är kokosmjölk det enda krämiga ersättande alternativet...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 160
Senast: Amha
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 061
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 028
Senast: tuaphua
·
Mat Nu när jag jobbar lite mer hemifrån så tänkte jag börja med smoothies på morgonen för en liten extra boost. Jag har alltid haft ganska...
2
Svar
21
· Visningar
1 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp