Smörja klippmaskinen....

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fortfarande Grevinnan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 739
F

Fortfarande Grevinnan

När jag köpte den så fick jag med en tub med fett som man skulle "peta" in i ett hål på ovansidan och nu är det slut.
Skulle köpa nytt men det enda jag hittar är olja......ska det in i det hålet eller på skären???
Eller ska man egentligen ha bägge två???

Sv: Smörja klippmaskinen....

Jag fick världens bästa tips av en kompis om hur man smörjer en klippmaskin. Man har helt enkelt en hink med dieselolja. Kör ner klipphuvudet när maskinen är igång ner i oljan. Hela maskinen smörjs plus att all skit kommer ut. Jag tyckte det lät väldigt konstigt men shit vilken skillnad det blev! Helt annat ljud och den klippte hur bra som helst efteråt!

Sv: Smörja klippmaskinen....

Fortfarande Grevinnan skrev:
När jag köpte den så fick jag med en tub med fett som man skulle "peta" in i ett hål på ovansidan och nu är det slut.
Skulle köpa nytt men det enda jag hittar är olja......ska det in i det hålet eller på skären???
Eller ska man egentligen ha bägge två???
På en del ska både hålen och skären oljas.Går bra med symaskinsolja också.Det som slits mest är ju skären så jag olja alltid dessa efter varje klippning.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
548
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 195
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Kropp & Själ Har börjat få ont av mina hälsprickor så behöver ta tag i det innan de blir för djupa. Känner till Footmender men den är rätt dyr, kan... 2
Svar
25
· Visningar
1 637
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka