Smörja mockasadel?

Pernilla_

Trådstartare
Jag har precis införskaffat mig en westernsadel, då hästen har haft problem med ryggen med denna fungerar jättebra!:D
Den är då i ljusbrunt mocka till största del, förutom hornet, och jag undrar hur man underhåller en sådan?:confused:
Mockat blir väl förstört om man smörjer det?

Tacksam för svar!:)

Sv: Smörja mockasadel?

mocka (iaf på boots som jag säljer på jobbet..:D ) ska inte smörjas, men impregneras lite då och då!

Sv: Smörja mockasadel?

okej, vet du vart man kan få tag på sådant impregneringsmedel? (eller menar du sådant vanligt man har till skor m.m för att skydda mot väta&smuts?) :D

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 249
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 158
Anläggning Vi har redan ett hagsystem över knappt 1 ha och reglerar gräsintaget hyfsat ok med att öppna olika tider på dygnet till främst 7 st...
Svar
6
· Visningar
1 990

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka