smörja wintec sadel..

Man behöver inte smörja syntet, det är ett dött materal. faktum är att man bör undvika att få fett på syntet, för det kan skada synteten. Det är därför man har stigläder i syntet till dem.

Om sadeln blir smutsig kan du göra rent den med en svag diskmedellösning eller med speciellt rengöringsskum. Men smörja behöver du inte göra.

Då jag hade syntet sadel så duschade jag den i badkaret hemma med shampo. Jag shamponerade in den ordentligt skummig och sköljde av och lät torka och sadlen blev som ny.. Ett hett tips mvh malin

Jag brukar hänga den över staketet, löddra in lite hästschampoo och bara spola av med slangen. Det är ju det som är hela vitsen med syntet ju! :bow:

Liknande trådar

Utrustning Hej Någon som vet hur en glidskena på en skrittmaskin modell äldre skall smörjas hittar inga smörjnipplar eller dylikt så alla råd tas...
Svar
1
· Visningar
194
Senast: Angel
·
Utrustning Kan man smörja en lädersadel med rapsolja? Blir det bra? Ska försöka putsa upp en halvrisig sadel och har tyvärr ingen läderolja...
Svar
5
· Visningar
948
Senast: Liten
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
137
Senast: Islaend
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
585
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur