Sms från SIM-kortet som inte följer med till ny mobiltelefon

Russis

Trådstartare
Har köpt ny mobil och satte i mitt gamla SIM-kort och såg då att meddelande-inkorgen är tom (det finns inga sms). Mina sms som ligger på SIM-kortet har alltså inte följt med och finns inte att öppna på mobilen. Däremot kommer de kontakter jag har på kortet upp på mobilen.

Jag har alltid trott att sms liggande på SIM-kortet följer med in i en ny mobil. Hur fungerar det? Är det bara på vissa telefoner sms:en följer med, eller är det något som är fel när jag inte får in mina sms nu?

Sv: Sms från SIM-kortet som inte följer med till ny mobiltelefon

Hej!

Prova att sätta tillbaka ditt SIM-kort i din gamla mobil och gå till SMSen och spara dessa till SIM-kortet. Sedan skall det bara vara att flytta SIM-kortet till din nya telefon och plocka fram dem där.

Säker på att de är sparade på sim kortet? Kanske är sparade på telefonen och då förljer de såklart inte med.

Jag har en SE och när jag valde alternativet "spara sms på SIM-kort" kom det upp en info-text att även fast de är sparade på SIM-kortet kan de bara läsas i just den telefonen..

Sedan kan jag spara vissa meddelanden under "sparade meddelanden" men det är ju en helt annan sak.

Svarar alla:

Gamla mobilen är trasig så jag kan inte sätta kortet i den och spara över på SIM-kortet igen, tyvärr. Innan jag köpte nya mobilen (en Nokia) så lånade jag en mobil och satte i SIM-kortet där. Då fanns sms:en och gick att öppna, så det betyder ju att de måste ligga på kortet...

Min gamla mobil var en Samsung och likaså den som jag lånade. Sms:en på kortet följer kanske bara med om det är samma märke på mobilerna?

Liknande trådar

IT & mobiler Jag var i Tyskland för två veckor sedan. När jag skulle betala parkeringen för bilen försvann min privata mobiltelefon någonstans mellan...
Svar
5
· Visningar
1 071
Senast: fejko
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 802
Senast: alazzi
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
36 375
Senast: cirkus
·
IT & mobiler Jag är riktigt dålig när det gäller att tappa saker då jag gör det konstant. Tappade min mobil igårkväll, den överlevde bussresan och...
Svar
4
· Visningar
2 791
Senast: Kiva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka