SMS kommer med e-postadress i stället för nummer

nyttnick

Trådstartare
Hej
Min brors fru har ett problem. Varje gång jag skickar sms till henne så står det att det kommer från min gmail-adress. Detsamma händer med en kompis till henne som också har gmail. Det går inte att svara på sms-en, för svaren kommer inte fram och detsamma händer om hon skriver in mobilnumret i stället för att klicka på svara. Hon har till och med raderat och lagt till kontakten på nytt.

Jag har en IPhone, hon har en iPhone, vad kompisen har vet jag inte.

Några tankar på detta och hur man kommer runt problemet?

Om du går in i Inställningar/Meddelanden/Skicka och ta emot så kan du välja mobilnummer eller mailadress, både var du ska nås och varifrån du skickar. Det ska funka men jag är inte säker på att det gör det.

Om du går in i Inställningar/Meddelanden/Skicka och ta emot så kan du välja mobilnummer eller mailadress, både var du ska nås och varifrån du skickar. Det ska funka men jag är inte säker på att det gör det.
Ok hittade det. Mobilnummer står på båda, men email bara på ena. Kan jag ta bort den tro och ändå ha fungerande iMessage?

Du måste ta bort mailadressen för att få nummer. Har haft ett himla strul med det där, och med jämna intervaller ställer skiten om sig själv. Då går det heller inte att skicka iMessage till mottagaren, allt går som SMS.

Nu har jag ställt om det och det funkade. Det konstiga i kråksången är ju att ALLA andra med iPhone och iMessage har fått mina meddelanden med telefonnummer och kunnat svara som vanligt. Och det är runt 10 personer! Så varför det bara strular med en övergår mitt förstånd.

STORT TACK för hjälpen!

Liknande trådar

Samhälle Jag har fått ett problem. Eller fått och fått... Har haft detta problem tidigare! Sommaren 2009 köpte jag och dåvarande pojkvän hus i... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 566
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är... 2
Svar
34
· Visningar
6 198
Senast: Vallmo
·
IT & mobiler Fick detta mail. Är det på riktigt eller ett kapningsförsök? Nån som fått nåt liknande? "Hej Xxxxxx! Någon försökte nyligen logga...
Svar
13
· Visningar
2 116
Senast: Dandylinn
·
J
Ekonomi & Juridik Vi skal lämna en 5 åring på foder, og vil bare fråge är om denne avtal är bra och täckar som den skal. Jeg har lagt lite till från en...
Svar
2
· Visningar
1 241

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka