Smutsigt tagentbord?

Min mamma använder brödpensel för att få bort bôs mellan tangenterna, funkar tydligen bra. Sedan kan man väl torka av med en fuktig trasa tänker jag.
 
Tops som man inte får lov att använda till öronen men alla ändå gör, är också bra i mellanrummet mellan tangenterna om det är dammigt eller så. Så rengör jag min lap top. Med glasögonputs och tops på tangentbordet och microtrasa och glasögonputs på resten.
 
Jag stänger av tangentbordet och torkar med milt rengöringsmedel och fuktad trasa så hårt att alla tangenter trycks ner ordentligt och jag kommer åt emellan. Nu gör jag det så ofta att det aldrig hinner bli särskilt smutsigt så kanske behövs det mer om det verkligen är skitigt.
 

Liknande trådar

Tjatter Sedan pandemin erbjuder Willys här en hurts med två spannar vid lösgodiset, en för smutsiga skopor och en för rena. Nu har de ju haft...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
3 949
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Någon som har väldigt fint hår (fint alltså som i väldigt tunna hårstrån inte som i vackert 😅) som har hittat en fungerande fuktgivande...
Svar
10
· Visningar
629
Senast: Jfrelin
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 090
IT & mobiler Jag går en kurs i att skriva manus för film och TV. Det program som används heter Final Draft kostar ca 2000 SEK för PC och 150 för...
Svar
4
· Visningar
510
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp