Smyckes avslut, hur fästa?

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Perla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 151
det står ju.. man ska limma fast det som ska sitta i den.. och sen får man köpa fästen/spänne till så att man kan sätta fast det runt armen

Precis som @sweep skriver så använder man typ superlim, "smörjer in" ändarna av tagelflätan (för jag antar att du flätat?) ordentligt och sedan sticker in och låter ligga och torka. När man har sådana avslut och inte sådana man klämmer ihop är det dessutom viktigt att ha så mycket tagel att det precis får plats inne i avslutet.

Har bara gjort ett och det har gått sönder en gång när jag drog för mycket i det, men annars har det hållit bra trots mycket användning. Men det finns ju sådana avslut man klämmer ihop med tång efter att ha limmat också, antar att för absolut bäst hållbarhet ska man använda sådana.

Har bara gjort ett och det har gått sönder en gång när jag drog för mycket i det, men annars har det hållit bra trots mycket användning. Men det finns ju sådana avslut man klämmer ihop med tång efter att ha limmat också, antar att för absolut bäst hållbarhet ska man använda sådana.
Tack för svar :). Jag tycker dom här runda va finast och passar bäst in så därför tog jag dessa. Får vara lite försiktig med armbandet när det är klart :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 386
Senast: mars
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 539
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 581
Senast: Edla
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
4 102
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka