Snabb datorhjälp!!!

Texaz

Trådstartare
Ja jag vet att tråden ligger fel, men det är akut och min erfarenhet av Dator är sisådär...

Har fått en högst obehaglig konversation på FB med en människa, och skulle behöva spara sekvenser, då hon raderar en del efter ett tag...

HUR använder jag Printscreen?? Har testa lite olika men lyckas inte spara :crazy:

Öppna ett Word-dokument och tryck CTRL och V samtidigt, så ska skärmdumpen klistras in.

Tillägg: Testade just, är så länge sedan jag gjorde det. ALT plus PrtSc och sedan CTRL plus V i Word-dokumentet funkade bra.
Fick inget att fungera, så stort TACK till tipset att fota:)

Haft en högst obehaglig konversation med såväl hot som förtal med en "vän" på FB, och ville gärna få det dokumenterat ifall att...

Inte van vid ovänliga personer på det viset, men när en bekant hörde av sig och var orolig (hon visste vem vederbörande var) så insåg jag att det nog kunde vara klokt att spara konversationerna

Eller så laddar du ner lightshot. Trycker du då på prnscn så får du välja hur stor del du ska screenshotta och sen laddar den direkt upp bilden på internet, varav du antingen kan dela länken eller spara bilden på datorn. :)

Bara knappen prt scr använder jag, eller verktyget skärmklippverktyg som finns i tillbehör på windows. Sedan är det bara att öppna paint och klistra in

Nu är jag ju lite sen eftersom du redan fixat, men så här fungerar Urklippsverktyget i Windows. Kanske bra till en annan gång, man slipper öppna andra program för att klistra in sin bild.

Det finns under fliken Tillbehör i programlistan:

i6fudz.png

När du klickat på ikonen får du upp den här rutan, välj Nytt. Du får då fram en röd ruta som du använder för att markera vad du vill spara.

2mn2b9t.png

4ik7s4.png

Sen är det bara att spara bilden där du vill, enkelt och smidigt. Den här rutan kommer upp automatiskt.

30dl6j9.png

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 205
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 698
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 847
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott... 2
Svar
20
· Visningar
7 746

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka