Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har en lista med en massa text, så det skulle vara bra om jag kunde få lite luft mellan raderna så att det är lättare att läsa. Går det att göra cellerna högre, men ha kvar texten centrerad?
Texten är redan centrerad, eller ja, den tar upp hela cellen iaf. Det ser ut |såhär| (tänk dig strecken som en ruta runt hela ordet). Jag vill göra själva cellen lite större så att det blir mer | såhär |, lite mer luft liksom.
Såklart att det är så man gör! Jag är ju ett spån! Satt och drog i linjerna och blev arg för att det inte funkade.
När jag ändå har dig "på tråden", finns det någon snabbfunktion för att göra detta? Det är ett artikelregister med ca 1100 artiklar i som jag flyttat över till Excel, så det är 1100 rader som skall förstoras.
Kan du inte gå upp till menyraden och klicka på FORMAT, och sedan ange vilken storlen/bredd/höjd du vill ha på raderna och kolumnerna? Detta borde i alla fall vara enklast för dig. Glöm inte att markera hela dokumentet först, ungefär som om du vill kopiera det!!
Då kan du ändra både:
____________ 1
till
| |
|___________|
(inte snyggt, men kanske går att förstå vad jag menar?)
Använd Kolumninställningen för att ange hur bred du vill ha varje cell, och Radinställningen för höjden!
Hoppas att detta hjälpte lite? Jag kan vara lite dålig på att förklara ibland!!
Kropp & Själ
När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Hästmänniskan Priset på gårdar är mest kopplat till pendelavstånd till arbetsmarknaden.
Nära Stockholm = jättedyrt.
Likadant i Sörmland.
Men det finns...