Snabb fråga! Bomvidder på Stubben

Megs

Trådstartare
Vad motsvarar de olika bomvidderna på Stubben (främst dressyrsadlar).

Letar på eBay eftre sadel till min kompis häst. Har hittat en med bom 28,5 och en med 32,5 vad motsvarar detta?

Tack!!!

Sv: Snabb fråga! Bomvidder på Stubben

En 28,5 är riktigt smal och en 32,5 är en förhållandevis vid sadel. (kanske omkring 100 grader eller tom drygt detta) Nu är detta grova generaliseringar och enl. min erfarenhet kan sadlarna variera i bomvidd trots samma storlek. Detta gäller de flesta märken.

jag vill ha en som är normal eller normal mot vid.... 32,5'an närmast det jag letar efter då då...

Tack :)

som sagt så skiljer det en hel del. En kompis stubben i vidd 30 var vidare än min 31.
Annars så ska 31 vara normal mot vid

Liknande trådar

Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
232
Senast: Fibusen
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
583
Senast: sweep
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 260
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka