Snabb kandarfråga

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Whatahotgirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 848
W

Whatahotgirl

Brukar man vanligtvis ha kort eller lång skänkel på sin kandarstång när man tävlar?

:bump:

Sv: Snabb kandarfråga

Underskänkeln får vara max 10 cm, inom det måttet är det helt fritt och upp till var och en vad som passar bäst.

Jag kan dock säga att 10 cm är ganska långt, och det finns nog knappt att få tag i utan att specialbeställa. De flesta stänger som används inom tävlingsdressyren ligger nog på 7-8 cm.

Sv: Snabb kandarfråga

Det är betydligt vanligare med kortare varianter. Men det finns även de som rider på väldigt långa. Men som sagt, jag har iaf uppfattningen att det är fler med lite kortare.

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 562
Senast: Mirtai
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
962
Senast: fio
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med... 2
Svar
35
· Visningar
4 452
Senast: super
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka