Snabba på nedladdningen?

niardasp

Trådstartare
Finns det något sätt man kan göra för att snabba på nedladdningen? Nu när jag laddar ned går det extremt långsamt, 0,5 till 25 kB/s. Det tar uppemot 10 timmar att ladda ned ett 40 min program, hemma hos min kompis tar den en kvart.
Jag har en bärbar dator och internet är på 54 Mbit/s.

Senast ändrad:
Sv: Snabba på nedladdningen?

ganska dumt att starta en tråd om det när det är olagligt? ;)
Vad ser du i TS inlägg som är olagligt?:confused:

Det finns gott om fullkomligt lagligt material att ladda ner på nätet; tv-program, radioprogram, mjukvara och en hel massa annat.

Till TS:
det första jag tänker på är att du är trådlöst uppkopplad. Att uppkopplingen klarar 54 Mbps betyder i princip aldrig att den är 54 Mbps. Överföringshastigheten påverkas väldigt mycket av hur bra mottagning du har, och sjunker drastiskt så fort förbindelsen inte är 100% perfekt. Har du provat att ansluta datorn med vanlig nätverkskabel till routern/modemet?

Senast ändrad:

Jag tänkte på olaglig nedladdning, jag kopplade det till de :) Inget konstigt med det ;)

Om det nu inte var det som du TS syftade på så ber jag om ursäkt :)

Nope, det har jag inte gjort, tror inte ens att jag har någon sådan. Vart kan man få tag på en sån?

Men vad har du för internetuppkoppling hemma? 54 är väl maxhastigheten på det trådlösa nätverkat.
PL

Liknande trådar

IT & mobiler Och innan någon hinner börja hetsa upp sig: jag köper min musik! :p Hur speedar man upp BitRocket så det går lite snabbare? Går...
Svar
5
· Visningar
1 039
Senast: Wysiwyg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka