Speeda upp nedladdning!

Wysiwyg

Trådstartare
Och innan någon hinner börja hetsa upp sig: jag köper min musik! :p

Hur speedar man upp BitRocket så det går lite snabbare? Går ungefär av en hastighet på 3 kb/s och jag håller på att bli helt galen, det tar en hel dag att ladda ned en låt :mad:

Datorn är ny och borde därför inte vara full av skit som saktar ned nedladdandet.

Finns det något program man kan ladda ned för att speeda upp hastigheten något? :p

Sv: Speeda upp nedladdning!

Det hänger väl både på din uppkoppling och stället du laddar ner från.

Men det spelar ingen roll varsifrån jag laddar ned, det tar ändå jättelänge. Även om kompisar skickar filer på msn eller om jag köper musik från cdon eller laddar lagligt från piratebay, spelar ingen roll. Går ändå skitsegt.

Min morbror har en "sämre" dator än vad jag har och han laddar ned en låt på några sekunder, säger bara klick så har han den på datorn :p Jag får sitta i typ ett dygn :(

Men vad har du för hastighet på bredbandet? För mig tog det hundra år när jag hade .25Mbps, nu med 2Mbps så går det något fortare.

Men det är inte datorn som är den viktigaste delen i hastigheten, vad har du för uppkopplingshastighet och gör du många andra saker samtidigt?
Du kan kolla vilken hastighet du har här: http://www.bredbandskollen.se/

Men det är inte datorn som är den viktigaste delen i hastigheten, vad har du för uppkopplingshastighet och gör du många andra saker samtidigt?
Du kan kolla vilken hastighet du har här: http://www.bredbandskollen.se/

Jag gör ingenting samtidigt, försöker bara låta datorn jobba själv. Är inte ens på msn eller någonstans samtidigt.

Jag vet inte vilken hastighet jag har, men det känns som att det inte är relevant. Min morbror som laddar på samma internet kan komma upp i 6-700 mb/s medan min segar på i 7 kb/s för tillfället.

Min dator är som sagt inte gammal och full i skit så jag förstår inte alls varför den inte kan speeda upp litegrann. När min kompis skickade filer till mig när jag var på Island gick det rätt fort; den kom upp i över 100 kb/s och då höll jag på att svimma :eek: :p

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har köpt en ny Acer Aspire V5-552 med 8 GB, 1 TB. Från första början har den börjat med startreparation när man trycker igång den...
Svar
11
· Visningar
1 154
Senast: dpmatte
·
IT & mobiler Finns det något sätt man kan göra för att snabba på nedladdningen? Nu när jag laddar ned går det extremt långsamt, 0,5 till 25 kB/s. Det...
Svar
6
· Visningar
1 007
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 635
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka