Snabba svar - Pullarnospad

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare PatzyP
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 781
P

PatzyP

Hur har ni fäst den på nosgimman? Har köpt nytt träns, och eftersom pållen får skav av precis allt köpte jag även en fårskinnspad till pullarnosgrimman. Men hur ska man sätta fast den? Limma? Dubbelhäftande tejp?

Sv: Snabba svar - Pullarnospad

Limma hade jag gjort, ta en klick super lim, vill du sen ha bort den så ska det kunna gå...

/M

Du behöver inte sätta fast den permanent utan den sitter fast om du bara spänner nosgrimman. På så sätt är det mycket lättare att smörja, padden blir annars rätt äcklig fort.

Jag tog ett benskyddunderlägg i fårskinn som jag inte använt och klipper up små rundlar, mycket billigare än att köppa lösa för 40 spänn styck.

Jag lägger den under när jag sätter på nosgrimman :)

Lägger också den löst under nosgrimman. Funkar super.

:rofl: Har jag den löst kommer jag bara att supa bort den...

Dessutom brukar jag inte ha nosgrimman ganska löst spänd, så när det går undan i terrängen kanske den trillar av? Och man måste komma ihåg att lägga den i fickan när man skrittar av hästen (brukar alltid lossa remmar och gjordar då)

Ska prova med dubbelhäftande tejp, så att den är lätt att ta bort då man smörjer tränset (vilket jag har mani på)

:bow: Tack för tipsen!

Limma fast karborreband på själva nosgrimman och på padden så är den lätt att ta bort men sitter ändå fast.

/Linda

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 048
Senast: Sharpless
·
Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
8 652
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka