Snabbbandage och boots???

Gilette

Trådstartare
Varför använder man boots?
vilken funktion har sanbbbandage och när ska/behöver man använda såna?

Sv: Snabbbandage och boots???

Med boots antar jag att du menar vanliga boots och inte typ boa-boots och så. :) Boots använder man antingen fram för att hästen trampar sig på frambenen med bakbenen, eller så kan man ha dem bak, för att hästen trampar eller slår i sig själv på bakhovarna.
Snabbandage har man när man är less på att linda. Det går mycket fortare både att ta på och av. Används i stallet, som stallbandage, och ska ge en värmande effekt.

Liknande trådar

Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 482
Senast: Kristall10
·
Utrustning Anatomiska boots som snurrar fast de inte ska. :cautious: Nåt tips för att få dem att sitta still? Det är ju ändå förbrukningsvaror så...
Svar
5
· Visningar
703
Senast: Marvin
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 221
Senast: Görel
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
604
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025