• Trav
  • Trådstartare Trådstartare ToniG
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 218
T

ToniG

Hej.
Är det någon här ute som kan hjälpa mig/oss. Vid snabbjobb vilket tempo, längd på distansen, hur många distanser, vilken puls är lämplig att ligga på när man kör snabbjob? Jag är medveten om att det är lite från häst till häst men vi kanske kan hitta en kombination som funkar på våra hästar.

Sv: Snabbjobb

Det beror ju på vad du vill åstadkomma och vad du har för status på hästen..men en regel är väl att hålla sig 20% under max vad dom kan..
Ibland kör jag två heat( 2140), ibland kör jag 3000 m ( uppbyggande) ibland kör jag tre snabba på rakbanan inför start.

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
509
Senast: Unafraid
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 206
Senast: Cattis_E
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
508
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 133
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023