Snabbt Svar Tack

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

Wiike

Dottern (5 mån) vaknade precis efter en ca 45 min lur och jag gick in till henne, när jag lyfte henne kom blodblandat saliv ur munnen på henne. Inte rent blod utan blandat med salivet..

Vad ska jag göra? Nu är det ingenting vad jag ser.. (gått 5 min)

(fanns inget i sängen hon kunnat göra sig illa på och hon har inte ätit något rödaktigt som kan luras.)
 
Sv: Snabbt Svar Tack

Ringa sjukvårdsupplysningen skulle jag göra medsamma. Kolla henne i munnen innan om det kan vara något sår eller liknande.
 
Sv: Snabbt Svar Tack

Hittade inget sår :(
Och sista 2 dygnen har hon varit trött, ätit dåligt och varit ledsen och grinig vilket hon inte brukar då hon är väldigt glad och aktiv annars.

nummer dit??
 
Sv: Snabbt Svar Tack

Om hon inte är som vanligt tycker jag att du ska ringa til vårdcentralen i stället och boka en tid om du känner dig osäker. Bättre att ringa en gång för mycket... (vilket jag har gjort många gånger :) )
 
Sv: Snabbt Svar Tack

Ringde sjukvårdsupplysningen
De tyckte jag skulle avvakta lite

Hon fick sin andra vaccination igår och de trodde tröttheten kom från det (fast hon var trött dagen innan? :crazy: )
 
Sv: Snabbt Svar Tack

Tittade i min katalog örebrolän och där finns det telefonnummer till en länsövergrpande sjukvårdsupplysning öppet dygnet runt. Kolla i din katalog på det blå sidorna.

Annars ring till vårdcentralen om det går att komma fram.
 
Sv: Snabbt Svar Tack

okej.
Om du ändå känner dig osäker så ring vårdcentralen i morgon bitti och boka en tid.

Hoppas det blir bättre snart.
 
Sv: Snabbt Svar Tack

Wiike skrev:
Dottern (5 mån) vaknade precis efter en ca 45 min lur och jag gick in till henne, när jag lyfte henne kom blodblandat saliv ur munnen på henne. Inte rent blod utan blandat med salivet..

Vad ska jag göra? Nu är det ingenting vad jag ser.. (gått 5 min)

(fanns inget i sängen hon kunnat göra sig illa på och hon har inte ätit något rödaktigt som kan luras.)
Okej hon håller på o få tänder !

Ta det lugn ingen panik *S*
Ge henne en alvedon i lite isglass bara ( gör du enkelt av päronpure)
 
Sv: Snabbt Svar Tack

Om hon håller på att få tänder och börjar bli kliig i munnen så fungerar det bra att gnida in flytande alvedon på tandköttet!
 
Sv: Snabbt Svar Tack

Enda alvedonet jag har hemma är sådana där stolspiller för bebis. Funkar det?

Hon somnade om.. igen.. stackars tröttis.. men ni tror det är tänder?
 
Sv: Snabbt Svar Tack

Jag är alldeles övertygad om att det är tänder !

Precis så kan de vara då. Trötta, pipiga, lite blod - de kan tom få feber, inte vilja äta....ja, typiskt tänder.
 
Sv: Snabbt Svar Tack

Åh.. min bebis ska få tänder :love: här är man rädd att hon typ.. ska dö :rofl: hej snacka nojjig första gångs mamma!
 
Sv: Snabbt Svar Tack

Du kommer snart märka av tänderna på ett HEELT annat vis om du ammar henne !

TRoligtvis kommer tänderna i nederkäken först, kolla lite försiktigt, antaligen har det börjat titta upp nån liten "tagg" du kan också känna försikigt med fingrarna - risken finns dock att hon tycker det är skönt och biter till, men det gör inte ont på fingrarna....
 
Sv: Snabbt Svar Tack

Kände ingenting än men hon verkade inte ha något emot att jag strök ett finger längs tandköttet :)

Nej ammar inte utan hon äter ersättning och gjort sen första dagen då jag inte producerat någon mjölk

Ska kyla hennes bitleksak som är till för kliande tänder åt henne :)
 
Sv: Snabbt Svar Tack

Wiike skrev:
Kände ingenting än men hon verkade inte ha något emot att jag strök ett finger längs tandköttet :)

Nej ammar inte utan hon äter ersättning och gjort sen första dagen då jag inte producerat någon mjölk

Ska kyla hennes bitleksak som är till för kliande tänder åt henne :)
du ska få ett bra tipps av mej .
ta en ren snusnäsduk /trasa o doppa den i saft , lägg in den i frysen o frys den ..ge den sen till bebin :)
dom älskar att suga /tugga på trasan :love: och dom kan inte äta i hjäl sej på en trasa .
är bebin mkt tuggig , lägg in ett äpple i trasan o kyt i hop runt om .
 
Sv: Snabbt Svar Tack

Wiike skrev:
Enda alvedonet jag har hemma är sådana där stolspiller för bebis. Funkar det?

Hon somnade om.. igen.. stackars tröttis.. men ni tror det är tänder?

japp dom funkar :):banana: heja tänderna !!
 
Sv: Snabbt Svar Tack

Oh lät som ett bra tips :)

Vi har precis haft simlektion i badkaret :p så nu sover hon som en stock.. snuttandes på sin tumme (varför hon nu börjat med tumme :eek: )
 
Sv: Snabbt Svar Tack

Alvedon i form av stolpiller (suppar) är det sätt jag får i min lille grabb. Vill bara kräkas när jag försöker med flytande...
Det är inget som helst farligt att ge alvedon, det är bara bra om man kan underlätta för barnet.:bump:
 
Sv: Snabbt Svar Tack

Min bebbo kräks också upp flytande Alvedon så fort hon har fått i sig det. Visste inte att det fanns stolpiller för bebisar. Från vilken ålder kan man ge dem det?
 
Sv: Snabbt Svar Tack

Från pyttepytte? Tror jag.. Fråga på apoteket :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 297
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 310
Senast: Linn-Nora
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 408
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp