Snabbtips för arbetsintervjun

parellikusken

Trådstartare
Jag ska på arbetsintervju imorgon förmiddag för en typ av administrativt jobb. Har inte varit nervös över det innan, men nu slog nervositeten till!

Jobbar administrativt nu och delar aavmattning nuvarande jobb kommer vara liknande på detta jobb. Andra arbetsuppgifter är som jag förstått det helt olika

Så jag behöver lite tips på vad jag ska tänka på såhär nära inpå intervjun.
Frågor som kan komma upp, klädsel, hur man lindrar nervositet bäst osv. Ja, allt ni kan komma på. 😅
 
Fundera över vad du kan tillföra, vad är det som gör dig till den bästa kandidaten?

Och de här dödstråkigt frågorna som alltid är med på varenda anställningsintervju, 3 bra och 3 dåliga sidor är klokt att ha bra svar på.

Ang kläder, jag hade klätt mig som jag tänker mig att jag hade varit klädd i tjänsten, fast kanske snäppet proprare.

Försök komma ihåg att de är de som söker en anställd, de är nyfikna på dig och anställningsintervjun är till för att ta reda på om ni matchar varandra som arbetsgivare och arbetstagare. De har bett dig komma på intervju av en anledning!

Och lycka till 🤩
 
Fundera över vad du kan tillföra, vad är det som gör dig till den bästa kandidaten?

Och de här dödstråkigt frågorna som alltid är med på varenda anställningsintervju, 3 bra och 3 dåliga sidor är klokt att ha bra svar på.

Ang kläder, jag hade klätt mig som jag tänker mig att jag hade varit klädd i tjänsten, fast kanske snäppet proprare.

Försök komma ihåg att de är de som söker en anställd, de är nyfikna på dig och anställningsintervjun är till för att ta reda på om ni matchar varandra som arbetsgivare och arbetstagare. De har bett dig komma på intervju av en anledning!

Och lycka till 🤩
Tycker det är då svårt att komma på "bra" dåliga saker om mig själv. Eller ja, saker där jag har förbättringspotential.
Känns som att jag har något att fundera på ikväll.

Tack! 🙂
 
Tycker det är då svårt att komma på "bra" dåliga saker om mig själv. Eller ja, saker där jag har förbättringspotential.
Känns som att jag har något att fundera på ikväll.

Tack! 🙂
Ja det brukar vara den svåraste frågan för de allra flesta. Jag skulle säga att som den som intervjuar hör jag hellre en "äkta" egenskap med förbättringspotential än ett dussinsvar i stil med "jag kommer alltid i lite för god tid till jobbet" typ. Men ett tips är att nämna hur du jobbar med den här mindre bra sidan för att hantera det och utvecklas.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
737
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 126
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag var på en arbetsintervju i december och allt verkade gå bra, vi kom överens om att jag skulle få börja på en praktik som skulle leda...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 796
Senast: Luff
·
Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
2 988

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • lära sig tömköra
  • WE-tråden
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp