Snabbvisit Las Vegas - vad MÅSTE man göra/se?

Sv: Snabbvisit Las Vegas - vad MÅSTE man göra/se?

Absolut! Vi bodde väldigt billigt på Ballys när vi var där första gången.:D
Det går att komma över billiga nätter på stripen men generellt kan de kosta lite mer. Sen är det ju upp till var och en vad som är billigt/dyrt.

TS
Du gör rätt i att planera redan hemifrån för Vegas är rätts så överväldigande och man vill göra så mycket och det finns inte tid till att leta igenom varje hotell efter intressanta saker, hotellen är minst sagt skitstora. :D

Och jag slår ett slag för monorailen också! Himla smidig!

*KL*

Ingen som tipsat om "gamla stripen/vegas" ?
fast det är klart det hinner man med efter 17:30 =) Men ett måste att se ljusshowen i taket !!!

kl

MIn son nämnde stratosphere också plus allt ni nämnt i tråden

kl

MIn son nämnde stratosphere också plus allt ni nämnt i tråden

Jag och bättre hälft gjorde en strip-promenad en dag, utrustade med solglasögon, sköna skor och B & J-shakes var det en rätt berikande promenad som vi valde att avsluta vid stratosphere och lite karusellåkning 350m upp:

Big Shot - $15.00
X-Scream - $15.00
Insanity - $15.00
SkyJump - $109.99 and up

http://www.stratospherehotel.com/Tower/Rides

För sambon med höjdskräck var det ultimata KBTn.

Monorail tillbaka. Vilket är en upplevelse i sig om man passivt gillar att studera/lyssna på andra människor.

Det mesta har väl tagits upp, det enda jag kan komma på utöver är ranchskjutningarna för den som gillar eller är nyfiken på vapen.

Vi var där en vecka och det största problemet var nog för lite sömn och för lite tristess, staden sover ju aldrig :D
Jag tror LV är en stad som starkt kvalar in som en man älskar eller hatar, jag ÄLSKAR Las Vegas!

Vi var där en vecka och det största problemet var nog för lite sömn och för lite tristess, staden sover ju aldrig :D
Jag tror LV är en stad som starkt kvalar in som en man älskar eller hatar, jag ÄLSKAR Las Vegas!

kan bara hålla med!

För utom allt som sagts - Las Vegas är en tok bra stad att bara chilla omkring i. Folk är i regel vänliga och pratsamma. Bellagios fontän och Mirages vulkan är kul och grattis. Glöm inte solkräm och vattenflaska plus kanske hatt om du är ute mycket

PS det finns mycket sex shower och bordeller i Nevada. Las Vegas är också en magnet för hemlösa - en man som bodde utanför mitt hotell, sa att det berodde på att det var tillåtet att vara hemlös där. Så folk från andra städer kom dit. Men det är bara som livet är

Senast ändrad:
PS Vi flög via New York och gjorde ett stop over där. Det var jag som sjungit New Yorks lov - och New York var tam och tråkig efter Vegas :o

Jag var på outleten som låg bredvid flygplatsen
Skulle nog tagit en bil till Hoover dam och kolla, vet att det är ombyggt sedan jag var där -99
annars är det bara att strosa omkring och titta på de olika "galna" hotellen och även de olika människorna som finns där

Liknande trådar

Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 306
Senast: Twihard
·
Skola & Jobb Jag ingår i en ledningsgrupp som vid ett tillfälle varje månad gör en team-övning tillsammans, primärt för att vi ska lära känna...
Svar
5
· Visningar
376
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 984
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Jag ska försöka hjälpa till med att skriva en överklagan till CSN gällande ett avslag på ansökan om de 40 extra veckor som man kan ha...
Svar
7
· Visningar
779
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka