Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ger upp. Jag har helt tappat kollen på vilka sorter Nikita gillar och inte gillar :meh: Jag fattar inte, en sort som går ner med glupande aptit en dag ratas totalt nästa dag. Räkor är :wtf: lax från sushi kan vara ok, lax som inte lagts på sushi också :wtf: köpt grillad kyckling :love: :d egenhändigt kokad eller grillad kyckling numera :wtf: ibland.

Det enda jag vet är att torrisar är :d Om jag någonsin skulle köpa Friskis är jag helt säker på att Nikita skulle slå volter av glädje. :meh:

Jag ger upp. Jag har helt tappat kollen på vilka sorter Nikita gillar och inte gillar :meh: Jag fattar inte, en sort som går ner med glupande aptit en dag ratas totalt nästa dag. Räkor är :wtf: lax från sushi kan vara ok, lax som inte lagts på sushi också :wtf: köpt grillad kyckling :love: :d egenhändigt kokad eller grillad kyckling numera :wtf: ibland.

Det enda jag vet är att torrisar är :d Om jag någonsin skulle köpa Friskis är jag helt säker på att Nikita skulle slå volter av glädje. :meh:

Rå kycklingvinge fastspetsad (noga! ett extra tips) på en grilltång som gömmer sig, flyttar på sig, går att smyga runt ett hörn på, gömmer sig under ett Mikrolock osv. osv.
Betjänten får jobba men till slut var köttet borta och jag tröstar mig med att det är lite mera tandvård än paté.

Om det är vätska du är ute efter, har du provat att ha torrfoder med vatten/ägg/whatever?

Rå kycklingvinge fastspetsad (noga! ett extra tips) på en grilltång som gömmer sig, flyttar på sig, går att smyga runt ett hörn på, gömmer sig under ett Mikrolock osv. osv.
Betjänten får jobba men till slut var köttet borta och jag tröstar mig med att det är lite mera tandvård än paté.

Kycklingvinge har provats ett antal gånger, skuren i bitar så att Nikita skulle kunna gnaga på den lättare - hon är noll intresserad av att ligga och lura, leka, hoppa på något. Total diss, sedan släpade hon iväg den under soffan som väger ett ton och kom ut omedelbart igen. :meh: Jag kan rekommendera torkad kycklingfilé, min vet tipsade mig om det, jag köper de stora bitarna (egentligen för hundar) som när de dessutom torkar lite blir lika hårda som kycklingben och man faktiskt hör hur det skrapar. Plus då att man slipper ligga på mage med mopp och såpa för att försöka fiska ut kycklingvinge och sedan rengöra golvet. :meh:

Jag håller också på med mat jag. Tjockis mat som jag beställde på nätet är försenad. Trodde verkligen att den skulle komma senast idag men den verkar stå helt still utan att röra sig :turd: Han äter mush för tillfället men hoppas verkligen på att vara tillbaka på dietmaten imorgon. Då har iallafall kliniken öppet längre så då kan jag åka dit i värsta fall.

Till M har jag köpt ett veterinärfoder som är gastronånting.. bra för katter med magproblem iallafall, det ska vara väldigt lättsmält. Tack och lov fullständigt älskar han det. Håller verkligen tummarna för att det fungerar, det skulle vara helt underbart. Svindyrt är det såklart så katterna kommer äta för en 2500 kr i månaden om jag köper på nätet :nailbiting:

Jag samlar pluspoäng på hög nivå, skurat kattlådan (lite tidigare än nödvändigt) och tänkte fjäska med lite lammkött ikväll.
Hoppas att inte Pälsfröken förstår att det finns en ev. baktanke :angel:
Det kan handla om resa, transportbur men shhhhh inget är klart så lika bra att vara diskret ;)

Nej vad surt lider med dig :arghh:
Det går inget vidare med maten här heller på dagarna, men nätterna går det i en hel del istället tack och lov.

Samma serie av maten fanns i en annan sort också, i stället för burkar med mousse fanns det påsar med bitar i "sås". Provade dem idag och de föll herrn i smaken men.. Ska han äta dem så går bara M's mat på 2400 kr i månaden! Sen kostar ju tjockis mat en tusenlapp eller lite mer i månaden också. Woho. Hoppas M kan tänka sig att äta mousse ändå, det är lite billigare iallafall..

Återigen, hur har katter överlevt evolutionen? Iofs min systers hittekatt från Stockholms katthem åt vad som helst när han kom hem till henne, numera är han en ytterst kräsen herre som bara äter sitt (svindyra) specialfoder samt Sheba påsar i sås.

Nikita har varit duktig idag och ätit upp sin blötmat (som hon dissade totalt igår) så nu ska hon få lite torrisar. Plus att hon möjligen slutar att skrika i mitt öra och drapera sig över tangentbord och mus med en svans som vispar ner allt då.

Återigen, hur har katter överlevt evolutionen? Iofs min systers hittekatt från Stockholms katthem åt vad som helst när han kom hem till henne, numera är han en ytterst kräsen herre som bara äter sitt (svindyra) specialfoder samt Sheba påsar i sås.

Nikita har varit duktig idag och ätit upp sin blötmat (som hon dissade totalt igår) så nu ska hon få lite torrisar. Plus att hon möjligen slutar att skrika i mitt öra och drapera sig över tangentbord och mus med en svans som vispar ner allt då.
Hejja Nikita bra jobbat med blötmaten :banana:

Ja, det hela är mycket mystiskt. Ta min Socker till exempel. Han äter ingen blötmat alls förutom att han numera kan slicka i sig gelén/såsen. Men kommer det en mystisk insekt eller en spindel inne eller ute slänger han sig över den och äter upp den. O_o Häromkvällen när vi var ute på innergården satte han sig och drack några slurkar ur den sunkiga vattenpölen... Här har man kämpat med nytt och fräscht vatten inne, avskiljt från maten, för att han ska dricka mer, men bäst verkar gammalt, halvlerigt vatten vara. :banghead::p

Ja, det hela är mycket mystiskt. Ta min Socker till exempel. Han äter ingen blötmat alls förutom att han numera kan slicka i sig gelén/såsen. Men kommer det en mystisk insekt eller en spindel inne eller ute slänger han sig över den och äter upp den. O_o Häromkvällen när vi var ute på innergården satte han sig och drack några slurkar ur den sunkiga vattenpölen... Här har man kämpat med nytt och fräscht vatten inne, avskiljt från maten, för att han ska dricka mer, men bäst verkar gammalt, halvlerigt vatten vara. :banghead::p

Missia föredrar också sunkvatten :meh:

Luna brukade vara fantastisk med mat! Hon åt allt man ställde framför nosen på henne (på samma sätt som att hon tacksamt leker med alla leksaker hon blir erbjuden). Men nu när njurarna spökar så har hon blivit svårare... Hon mår väl illa, stackarn. :( Men i grund och botten är hon en allätare. ;)

Luna har för övrigt börjat spela piano. :p Det händer väl ofta att hon "råkar" trampa på tangenterna på mammas piano. Kul att hon är lite musikalisk av sig!

Pälsfröken försöker vara sekreterare eller få mig att sjunga opera genom att hoppa upp i knät och sätta klor i låren.

Mat uppdaterings såklart:
Pälsfröken äter så det stänker om det just nu, mjau kyckling med lite rå fläsk/nötfärs en del inblandat noga och en det på toppen för att se om det går.
Jag vet inte om stora tricket är att jag hade i några droppar nötblod kanske?
(det brukar hon gilla men inte 100% säkert kort såklart)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag har ett stort dilemma kring mina två katter. Jag har en hona på snart 10 år, som jag haft sedan hon var kattunge och en hane på...
Svar
14
· Visningar
420
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Klösträdet i vardagsrummet är snart tio år gammalt och börjar bli ganska slitet. Nu kikar jag på ett nytt klösträd, men känner att jag...
Svar
10
· Visningar
454
Senast: LadySara
·
Övr. Katt Hjälp Min katt födde ungar i soffan igår Nu när jag försöker flytta dom till bolådan så bär hon tbx dom till soffan !!! Va gör jag ?
Svar
1
· Visningar
302
Övr. Katt Jag har två Birmapojkar som nyligen fyllt ett år. De har tidigare ätit Royal Canin kitten, pga lagom små bitar. Torrfodret är inte deras...
Svar
11
· Visningar
494
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka