Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag orkar inte. Veterinären ringde. De tror att det är en tumör. De kan inte säga om den är god eller ond förrän de plockat ut den så det blir operation nästa torsdag :cry:
 
Alltså jag orkar inte. Veterinären ringde. De tror att det är en tumör. De kan inte säga om den är god eller ond förrän de plockat ut den så det blir operation nästa torsdag :cry:

:heart
grouphugg.gif
 
Boll har upptäckt den roligaste leksaken på länge: sugrör. Bäst kvalitet har de från Max, medan de från McDonalds har fördelen att det blir en rolig böj på dom.
Hon springer omkring med sina sugrör i munnen, gömmer dom under möbler och dörrar, skuttar omkring medan hon pillar fram dom igen :D
 
Lilla herrn är en skicklig katt... Idag har han vart på bushumör och roat sig med att leka i flyttkartonger(min kombo ska flytta ut), knuffat ner nyckelknippor och dragit ut en kabel från väggen. Jag har inte en aning hur han lyckades med kabeln, vi hörde en duns, såg herrn som rusade in under sängen och när vi undersökte så låg kabeln lös trots att den satt fast ordentligt i väggen och det fanns inga bitmärken eller någonting :crazy:
 
Alltså jag orkar inte. Veterinären ringde. De tror att det är en tumör. De kan inte säga om den är god eller ond förrän de plockat ut den så det blir operation nästa torsdag :cry:
Här hålls tummar och tassar för att det är en godartad. Du och dina djur har haft tillräckligt med problem för att det ska räcka för en hel livstid :heart
 

Men näää.. Vi håller tummar och tår att den är godartad!

Håller tummarna :heart

Här hålls tummar och tassar för att det är en godartad. Du och dina djur har haft tillräckligt med problem för att det ska räcka för en hel livstid :heart

Tack för alla tummar och tassar, det känns som det behövs nu när problemen bara avlöser varandra. Min tjockis är iallafall som vanligt vid gott mod på sitt dum-snälla sätt :love:
 
Alltså jag orkar inte. Veterinären ringde. De tror att det är en tumör. De kan inte säga om den är god eller ond förrän de plockat ut den så det blir operation nästa torsdag :cry:
Men kan det inte få räcka med problem för er nu? :( Vi håller tummar och tassar här för att det inte är någon tumör eller annan skit. :heart
 
Luna har varit hos veterinären idag igen. Jag tror att hon har blivit lite stressad då det tyvärr blev lite mycket åkande och resande för henne i ett par veckor. Nu kissar hon i min säng, vilket hon aldrig gjort förut förutom när hon haft UVI. Då det visat sig inte vara en tillfällighet, utan ett upprepat beteende, så ville jag bara kolla så att det inte är ett fysiskt fel det handlar om. Så vi var och tog lite prover på djursjukhuset idag. Vet skulle ringa innan helgen OM det var så att några värden såg dåliga ut, annars sade hon att det fick vänta till nästa vecka. Så nu håller vi tummarna för att veterinären INTE ringer förrän i nästa vecka!

Jag har även köpt en Feliway att sätta i ett vägguttag och plockat fram en till toalåda från förrådet. Nu är frågan, ska jag ställa lådan i sovrummet eller i ett annat rum? Vad är bäst för att få henne att glömma sängen?

I övrigt är lilla kisen pigg och glad. Världens gosigaste lilla silverboll. :love:
 
Luna har varit hos veterinären idag igen. Jag tror att hon har blivit lite stressad då det tyvärr blev lite mycket åkande och resande för henne i ett par veckor. Nu kissar hon i min säng, vilket hon aldrig gjort förut förutom när hon haft UVI. Då det visat sig inte vara en tillfällighet, utan ett upprepat beteende, så ville jag bara kolla så att det inte är ett fysiskt fel det handlar om. Så vi var och tog lite prover på djursjukhuset idag. Vet skulle ringa innan helgen OM det var så att några värden såg dåliga ut, annars sade hon att det fick vänta till nästa vecka. Så nu håller vi tummarna för att veterinären INTE ringer förrän i nästa vecka!

Jag har även köpt en Feliway att sätta i ett vägguttag och plockat fram en till toalåda från förrådet. Nu är frågan, ska jag ställa lådan i sovrummet eller i ett annat rum? Vad är bäst för att få henne att glömma sängen?

I övrigt är lilla kisen pigg och glad. Världens gosigaste lilla silverboll. :love:
Nu vet jag inte hur du bor, men när en av våra katter fick för sig att sängen var toalett så valde vi att ha stängt till sovrummet när vi inte var hemma. Hon kissade nästan aldrig i sängen när vi var hemma. Sen funkade det bättre när vi hade överkast. Då var det inte alls lika intressant att kissa där.
 
@Caoimhe Jag har läst att många serverar maten i sängen när katten lagt till den ovanan. Dom vill inte gärna ha toaletten där dom äter. Men kanske funkar bäst att ge torrfoder hellre än blötmat där :p
För vissa har det funkat, hos andra inte men det är ju enkelt att testa :)
 
Bästa matskålen i golvet så bara massor av trasiga bitar.
Både jag och Pälsfröken gillade den och eftersom den är ett loppisfynd kan jag ju inte precis bara köpa en ny, så nu är det till att hålla ögonen öppna efter en värdig ersättare som förhoppningsvis blir godkänd och hjälpsam att motverka matstrejker.
Såå onödigt men porslin + blöta händer är inte en bra kombination tyvärr.
:cry:
 
Bästa matskålen i golvet så bara massor av trasiga bitar.
Både jag och Pälsfröken gillade den och eftersom den är ett loppisfynd kan jag ju inte precis bara köpa en ny, så nu är det till att hålla ögonen öppna efter en värdig ersättare som förhoppningsvis blir godkänd och hjälpsam att motverka matstrejker.
Såå onödigt men porslin + blöta händer är inte en bra kombination tyvärr.
:cry:

Äsch menade inte att gilla. Sorligt när favo går sönder :down:
 
Spillrorna borta och Pälsfröken har vågat sig fram igen efter att dammsugarmonstret varit framme så nu sitter hon istället bakom gardinen i sovrummet efter att vågat ta sig från vardagsrummet och på vägen passerat mitt knä och gömt sig en stund under ena armen.
Ögon stora som tefat och reagerar på minsta ljud.
Lilla tjejen inte nog att bästa matskålen är borta :o
 
Spillrorna borta och Pälsfröken har vågat sig fram igen efter att dammsugarmonstret varit framme så nu sitter hon istället bakom gardinen i sovrummet efter att vågat ta sig från vardagsrummet och på vägen passerat mitt knä och gömt sig en stund under ena armen.
Ögon stora som tefat och reagerar på minsta ljud.
Lilla tjejen inte nog att bästa matskålen är borta :o

Lilla gumman då :(
 
Lilla gumman då :(
Usch lite så men hon kastade sig inte under sängen iaf. det gjorde hon förut när det äckliga monstret visade sig.
Så nu är det bara för betjänten att mentalt förbereda sig på matstrejk och fundera ut lösningar.
Bläää vad onödigt men det var ju en olycka så inget att gräma sig för egentligen.
 
Usch lite så men hon kastade sig inte under sängen iaf. det gjorde hon förut när det äckliga monstret visade sig.
Så nu är det bara för betjänten att mentalt förbereda sig på matstrejk och fundera ut lösningar.
Bläää vad onödigt men det var ju en olycka så inget att gräma sig för egentligen.

Sånt händer men visst är det irriterande just efter. Hoppas nu både katt och kattslav hämtar sig och att Pälsfröken hittar en ny favorit.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Då sparkar vi igång tråd nummer 3 om våra fantastiska pälsklädda härskare Megara solar magen och kräver mat
2
Svar
37
· Visningar
1 614
Senast: sthu
·
Svar
180
· Visningar
8 525
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 829
Svar
400
· Visningar
35 678
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp