Från kattunge till vuxen!

FB_IMG_1712468111119.jpg


En liten plutt :love:
 
Nu hänger jag inte med, tror du han har fel färg i stamtavlan? 😅 Agouti och tabby är väl olika sorters mönster?

Han är rätt tydlig blågolden vad jag har förstått, samma som hans pappa. Tabbymönstret blir ju rätt otydligt när han är så långhårig tyvärr haha Carsten är också med som exempel på sin färg på sibiriskakatten.se , där står det att det är en rätt ovanlig kombo. 😻
Nej nej, förlåt jag var otydlig. Jag bara berättade om Alices färg, och varför jag blev intresserad av katters färger 😅

Från vad jag tolkade på hemsidan så är tabby begreppet om ränder på katter övht, under det så finns det olika mönster (som du säger) varav en är agouti. Men som du säger så gör långhår saken svårare att se vad för mönster det egentligen är.

Jag har ingen tvekan om att din Carstens färg, blev bara nyfiken och funderade lite högt 😅
 
Nej nej, förlåt jag var otydlig. Jag bara berättade om Alices färg, och varför jag blev intresserad av katters färger 😅

Från vad jag tolkade på hemsidan så är tabby begreppet om ränder på katter övht, under det så finns det olika mönster (som du säger) varav en är agouti. Men som du säger så gör långhår saken svårare att se vad för mönster det egentligen är.

Jag har ingen tvekan om att din Carstens färg, blev bara nyfiken och funderade lite högt 😅
Aha då är jag med! 😻

Okej, de kan ha både tabby och agouti alltså? Trodde det var antingen eller haha sån djungel.

Mönstret var ju tydligare när han var liten, nu är det bara på benen och pannan det syns lite..
IMG_18281.jpg

Typ 15 veckor gammal här, lite tydligare mönster än nu iallafall! 😅
 
Aha då är jag med! 😻

Okej, de kan ha både tabby och agouti alltså? Trodde det var antingen eller haha sån djungel.

Mönstret var ju tydligare när han var liten, nu är det bara på benen och pannan det syns lite..
Visa bifogad fil 142905
Typ 15 veckor gammal här, lite tydligare mönster än nu iallafall! 😅
Åh ja, där syns det bättre! Jag hade nog fel.
Enligt hemsidan som jag länkade till tidigare iallafall...
Screenshot_20240409_180812.jpg

Solklart classic tabby tycker jag :love:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 840
Senast: Sel
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 651
Senast: YlvaG
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 933
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

  • Vad är rätt
  • Dressyrsnack 17
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp