Lilla gulle och jag red ju vår första träning i fredags. Matten var där och fotade lite suddiga bilder med mobilkamera. Jag hade nya ridstövlar och såååå ont. Har härliga sår i knäcvecken och kunde inte böja vristerna. Jag ramlade än hit och än dit pga det.. Haha.. Men jag tycker trots det inte att det var SÅ illa pinkat för att vara typ 4:e passet på banan.
Han skötte sig fint! Vilket är en underbar förändring i hans lynne och syn på arbete.
Vi fick bara rida basic-övningar i låg och rund form. Fokus låg på att han svarar korrekt och att få igång hans kropp lite. Jag(under tillsyn av vet) har ju rehabat honom avsuttet och sen bara ridit mycket ute och tagit pyttepass på banan a la inridning.. bara upp och av barbacka mest.
Nu är han så pass stark, rak och smidig i kroppen att vi kan börja arbeta lite på riktigt. Så får vi se om han håller för det. Han har ju aldrig varit igång i hela sitt liv en längre period. Men vi hoppas! Jag har ju ändrat rörelsemönstret i honom och hoppas det räcker. Han har en utläkt skada i ena tåsträckaren bak. Så det benet är fortfarande lite långsamt. Han har en rörelsestörning där. Men det har blivit snabbare. Så jag hoppas det går att träna bort lite till. Han är iaf smärtfri och inte sned i muskulaturen mer än någon annan normal häst. Sååå skönt! Och han VILL jobba nu.

Från avställd och in och ut på kliniker och vet som frågade om vi ville dömma ut så ser han nu rätt skaplig ut. Det har tagit tid. Men han är en så fantastisk häst nu. Så jag hoppas verkligen han håller.
Vi travar: