Bukefalos 28 år!

Snälla hjälp! :( angående hamster

1563

Trådstartare
Ikväll inträffa än fruktansvärt jobbig sak. Förlora för första gången, en familjemedlem. En hamster. Jag hitta henne i buren liggandes i spånen, med halvslutna ögon. Hon såg helt död ut :/ men efter cirka 2 minuter tog hon ett andetag, dock ett väldigt tungt. Sen gick det ytterligare 2 min till innan hon tog ett andetag. Hon kippade rent ut sagt efter andan. Tror hon var medvetslös, hon var liksom i princip död men hon andades väldigt sällan och tungt. Vi tog beslutet att inte låta henne lida och slog därför ihjäl henne nästan direkt. Låter fruktansvärt grymt men är klockan 11 på kvällen så låter jag hällre henne dö istället för att lida. Hade inte tillgång till veterinär häller. Hon dog direkt och vi dubbelkolla 3 ggr. Denna hamster var hur pigg som hälst kvällen innan och hon hade alltid tillgång till vatten, fick mat och buren var stor och alltid städad. Så nu till min fråga. Hur gick detta till? Är ingen hamsterexpert så tänkte att någon här har en möjlig anledning. Hon var inte gammal, cirka ett halvår. Är tacksam för svar. Ta hänsyn till att jag inte vill ha några "ååh jävla djurplågare som slår ihjäl hamstern"-kommentarer. Tack på förhand!
 
Senast ändrad:
Sv: Snälla hjälp! :( angående hamster

Jag tycker att du gjorde rätt beslut som slog ihjäl henne! Vad skulle du göra annars, se henne lida?
Jag kan tyvärr ingenting om hamstrar, men vet att min kompis marsvin från olika djuraffärer dog ofta tidigt då de var så avlade.
 
Sv: Snälla hjälp! :( angående hamster

Det är så svårt att säga vad som kan ha varit fel på din hamster.
Tycker ni gjorde rätt som kunde avliva henne själva.
 
Sv: Snälla hjälp! :( angående hamster

Jag tycker ni gjorde rätt som avlivade henne.

Var hon från djuraffär? Flera djuraffärer köper än idag in från grossister där aveln inte sköts speciellt snyggt. Det kan leda till sjukdomar, tumörer mm och för tidig död.
 
Sv: Snälla hjälp! :( angående hamster

Tack för svar. Hon var köpt i affär och vem vet igentligen hur länge hon satt där? :(
 

Liknande trådar

Relationer Jag har på riktigt väldigt svårt att övertala mig själv att det inte är mig det är fel på när allt fortsätter gå åt skogen. Nu vet jag...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 470
Senast: Lipperta
·
Hästmänniskan Moderator får flytta tråden om den hamnat snett.. Detta kommer bli en novell, förlåt för det. Tog hem min unghäst 16 Juli 2012, då...
2
Svar
28
· Visningar
5 637
Senast: Sleepwalker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp