Bukefalos 28 år!

jag känner mig rädd och ledsen..

Sv: jag känner mig rädd och ledsen..

Tack för alla tips och råd!
Jag satte ner foten, så fort jag hotade med anmälan så försvann hon, antar att det inte var lika roligt då..
Hört av andra som står i hennes stall att hon "bara ville väl". Jag förstår inte hur det hon har gjort mot mig kan kallas att hon "bara ville väl"..
 
Sv: jag känner mig rädd och ledsen..

Skönt att hon verkar ha försvunnit :) Hoppas att det håller i sig!

Jag har haft min häst hos en stallägare liknande din men inte riktigt fullt så elak, bara nästan så jag vet hur jobbigt det är och hur ledsen man blir.
Men det som jag tyckte var allra värst var att min fd stallägare gick runt och sa saker till andra hästägare i trakten att jag inte skötte min häst, att jag dumpat den hos henne osv fast inte ett ord var sant.
Men de som pratat med henne och inte kände mig tror ju på vad hon säger och tror att en annan är ett pucko utan att ens försöka ta reda på min verision av det hela :crazy:

Hoppas du kan ha det bra i nya stallet och glömma knäppkärringen och njuta av ditt hästeri istället :)
Å någon djurplågare tror och hoppas jag inte du är, inte blir man det av att inte ha fluffat höet eller hunnit mocka en dag innan insläpp iaf.
Man är inte ens en djurplågare om man missar att mocka helt en dag, även om det inte är något att föredra såklart.
 
Sv: jag känner mig rädd och ledsen..

Det har varit tyst nu under några dagar iaf, så jag hoppas det håller i sig!
Ja usch och fy för sådana människor! Jag hoppas och tror inte heller att jag är en djurplågare, jag känner mig inte som det iaf ^^ Här är en bild på min stackars lilla krake som jag missköter så fördärvat!
Min_duktiga_stjarna_Hangt_och_suttit_pa_honom_idag_samt_skrittat_lite_pa_en_volt_och_han_var_sa.jpg
Han lider verkligen... pfft! ^^

Jag trivs kanonbra i det nya stallet och är med folk som bara stöttar och hjälper vilket känns helt underbart! :)
 
Sv: jag känner mig rädd och ledsen..

Skönt att hon verkar ha gett sig :laugh:

Hoppas hon fortsätter hålla sig undan nu och att du kan få fortsätta ditt hästeri i lugn och ro. Var inte orolig för hennes snack om dig som dålig hästägare.....Normalfuntat folk kommer ganska snart bilda sin egen uppfattning om dig som hästägare.

Lycka till // Voff
 
Sv: jag känner mig rädd och ledsen..

Men, vilka sjuka människor det finns! Är glad för din (och hästens) skull att du är där ifrån nu. Ser att många andra här har gett dig goda råd om hur du ska göra för att bli kvitt henne. Jag har ingen erfarenhet av sånt här, men jag ville ändå lämna några rader här och ge dig en STOOOR STYRKE-KRAM! Om ett tag när du är riktigt igenom det här så kommer du att finna styrka ur detta som har varit och bära det med dig i bagaget. Det du skrev var så absurbt så ta inte åt dig ett minsta jäkla dugg... håll huvudet högt och finn styrka! Vilken knäppgök du träffat på ;-) Kram till dig!
 
Sv: jag känner mig rädd och ledsen..

Ja en mycket underlig människa må jag säga att hon är.. Men nu är livet på topp igen och jag och lilleman fortsätter precis som vanligt :D Jag är så glad för alla snälla här på buke som gav mig kraft att sätta ner foten! Tack tack!
 
Sv: jag känner mig rädd och ledsen..

Jättefin häst! Vad skönt att de tråkiga telefonsamtalen osv slutat.
 
Sv: jag känner mig rädd och ledsen..

Jag blev "stalkad" av en medlem på Bukefalos för ett par år sedan. Hon förföljde mig på ALLA sidor jag var medlem på (bloggen, Facebook, mitt företags hemsida osv) och skrev påhittade saker och rena personliga påhopp. Människan har aldrig träffat mig IRL och jag vet inte varför hon valde att "stalka" mig men hon var otroligt jobbig då hon lyckades förstöra på mitt företags hemsida och i min blogg så att jag var tvungen att stänga ner bloggen samt gästboken på mitt företags hemsida.

Hon satt under flera olika IP-adresser och utgav sig för att heta både det ena och det andra. I gästboken skrev hon med sig själv under flera olika namn. Jag lyckades ta reda på vem människan var i alla fall och skickade ett SMS till hennes mobil och bad henne vänligt sluta, vilket hon inte svarade på så då mailade jag henne istället och då blev hon nästan rädd när jag hotade med polisen så sen hörde hon aldrig av sig mer.

BRA ATT HON SLUTAT HÖRA AV SIG TILL DIG TS! IBLAND MÅSTE MAN SÄTTA NER FOTEN ORDENTLIGT!
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 138
Senast: Smurfoff
·
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 925
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 822
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
32
· Visningar
3 293
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp