SNÄLLA!!! HJÄLP!!!

I

Ika

:bow:Tack för att du tittade in! :bow:
Har nåra frågor om detta med ett eget stall! :bump:
:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
1. Hur högt ska föstren sitta?
2. Finns det nåt billigt sätt att ha en stadig tempratur året om?
3. Hur gör ni för att få fin och HÄLSOSAM luft i stallet?
:banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:
 
svar på frågorna hur vi gör

1- våra fönster sitter på ca 110cm?? e som inte sitter inne i någon box. de i boxarna (de boxar so mhar fönster) sitter på ca 130-140cm höjd. de fönstrena har även galler för rutan så att hästarna inte ska kunna ha sönder dem och skada sig. fönstrena kan vi inte göra så mycke åt då de sitter där de sitter..

2- billigt sätt?? vi har inget element eller så i stallet det är bra temperatur ändå. ligger stadigt på runt 10-12 grader. man får se till att ha täta och dragfria väggar.

3- vi har många ventilationshål högt upp på väggarna vid taget och en fläkt i mitten av stallet som tar in ny luft. på sommaren håller fläkten temperaturen nere vid varmare väder genom att starta automatiskt med kallare luft. på så sätt har vi alltid bra luft i stallet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 506
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 023
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 645
Senast: Lhas
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 070
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp