Snälla behöver hjälp!! (Fiskar)

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare DeDa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 969
D

DeDa

Hur gammal sak en slammis, Ancistrus (Latinska namnet) vara innan man kan ta dem?? :d

Sv: Snälla behöver hjälp!! (Fiskar)

det tror inte jag heller... :rofl: jag har hört att till och med fiskar tycker det :p

Bäbisar i Zooaffären brukar vara ca 3-4 cm.
Bäst är om dom är lite större än 4 cm, för då har de störra chans att klara en ny miljö.
Min pojkvän födde upp ancistrus för länge sen, men jag kommer inte ihåg hur gamla de var i den storleken.
Kanske runt 2-3 mån?

Gabbi.... kom och hjälp oss! :bump:

4-5 cm är mitt minimimått för att köpa in dem till butik. Jag tycker de är för känsliga innan.

Fast jag har nästan aldrig sett att de varit så stora i djuraffärerna häromkring max 3 cm brukar de vara.

Kan slänga in en till fråga här.
Hur stora/gamla brukar de vara när hanarna får spröt?

Så små skulle jag aldrig köpa. Känns som rena lotteriet. Skäggtendenser borde du se vid 7-8 cm.

Liknande trådar

Övr. Djur I Utrecht, Nederländerna finns en vattenväg som oftast är stängd, så vandrande fiskar har svårt att komma vidare. Detta har man löst...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Rosett
·
Övr. Djur Har en avlivning bokad imorgon för min kaninhona som är sju år. Han har en snabbväxande böld i ena kinden och vet vill inte operera pga...
Svar
3
· Visningar
1 119
Senast: DarkInNight
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 318
Senast: Bison
·
Övr. Barn Nu har topplocket gått här och jag behöver er hjälp och reda i om jag är orimlig eller inte. I början av mars gick ett pingisrack... 2
Svar
28
· Visningar
3 119
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet