Snälla hjälp mig, får inte bukt med detta.

E

Emmizen85

När man har långtidspraktik hos veterinär i 6 månader och är 18 år gammal. Hur mkt får man i lön all möjliga männikosr och dom säger att jag skall anmäla mig som arbetslös när jag gått ut skolan för att få ev bidrag är det fårn sociala då eller ? Fattar absolut ingenting och ingen verkar veta svaret.

jag var i samma sits som dig för ett tag sen.
Jag anmälde mig på arbetsförmedlingen som arbetslös, funderade på att börja praktisera skulle då få 3600:- innan skatt av kommunen.
ansökte om hjälp från socialen och fick där ca 3000:- (beror helt på din livssituation) i månaden. bodde hemma
med mamma och 2 syskon.
nån arbetslösersättning typ a-kassa tror jag inte att man kan få förrän man är typ 20 år och har jobbat en viss tid.
är inte så mkt mer insatt i detta!!

Det enda du kan söka är soc bidrag. A-kassa får man när man jobbat oavbrutet viss antal månader. Tror det är 6. Alfakassa får man när man fyllt 20.

Men däremot kan du inte få någon av A kassorna om du inte anmäler dej som arbetslös på arbetsförmedlingen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 745
Senast: Ceta
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan... 2
Svar
35
· Visningar
6 358
Äldre Snart 36 år gammal finner jag mig plötsligt stående utan varken jobb, häst eller man. Mitt liv är ett helt oskrivet blad och det är med... 2
Svar
36
· Visningar
3 328
Senast: Tranan
·
Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år... 2
Svar
26
· Visningar
6 481
Senast: Maddix24
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Dejtingtråden del 38
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur