Snarkade kattar

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare pralin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 4 146
P

pralin

Är det normalt att katter som börjar bli lite till åren börjar snarka?

Bägge mina (13år rep 12år) snarkar som galningar. Den ena så högt att man hör henne även om hon ligger i ett annat rum. Kan det ha att göra med att de har liiiiite "kraftig benstomme"? :angel:

Sv: Snarkade kattar

Var glad att du inte har en som liger UNDER sängen och snarkar :D

Hur kul var det att ligga mitt i natten med en storsnarkande sambo bredvid sej och gammelkatten under sängen....

*Hämden* kom på morgonen när sambons väckarklocka hade ringt och han satt och åt sin frukost...

Då var det JAG som drog timmerlass :devil: :angel:

Nog tror jag katter kan snarka utan att det är nåt fel. Verkar de friska? Om bägge börjat snarka plötsligt och ungefär samtidigt kan man ju misstänka halsinfektion?

Hos människa finns ju samband mellan över vikt och snarkning, så varför inte hos katt?

En lite kul grej min f d hemlösa honkatt gjorde, i början när hon ännu inte lärt känna oss:

Hon var lite hispig av sig i början och ville prata och prata med oss mest hela tiden, kanske för att vara på säkra sidan vi fanns kvar för henne? Då fick man liksom svara lugnande och upprepa några gånger innan hon blev nöjd.

Hon ville inte gärna släppa oss ur sikte och låg med oss i sängen på nätterna, med mig och min storsnarkare till man.

Kissen ville föra samma konversation som på dagarna fast vi ville sova :

- Snaaark...
- Kurr?
- Snaaark...
- Kurr? osv osv

Den ena har snarkat i över ett år och den andra i kanske 6 månader. Inge fel på dem i övrig, pigga och glada för sin ålder. Även om de föredrar att ligga och sova ;)

Min 1½ års hona snarkar. Men inte 4 åriga hanen eller 13 åriga honan.

Mina snarkar också :D
4 och 10 år. tror inte det är nån fara...

Min hona på 7 år snarkar men inte hennes 5 årige son.
Jag är ensamstående, men det låter som det ligger en hel karl bredvid mig på natten.

Liknande trådar

Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
426
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 273
Senast: Tiger tok
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
501
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 119
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Få skimmel vit
  • Dressyrsnack nummer 18