Snarkande hund

tott

Trådstartare
Jag tycker att min hund har börjar snarka mera med stigande ålder.
Hon är 11 nu och pigg och glad - men snarkar mer och mer.
Är det normalt?

Sv: Snarkande hund

tott skrev:
Jag tycker att min hund har börjar snarka mera med stigande ålder.
Hon är 11 nu och pigg och glad - men snarkar mer och mer.
Är det normalt?

Tror det är normalt.. En golden retriver flicka jag hade hand om mycket när hon levde snarkade som tusan när hon började bli gammal.. Det bara dundrade i köket där hon sov..
:)

Min hane snarkar ibland hihi. Det låter sött men är sååå irriterande när jag själv ska sova ;)

Precis - jobbigt då man ska sova! Här om natten höll jag på att bli knäpp då gubben snarkade brevid mig i sängen och jycken snarkade på andra sidan i sin säng. Jag blev tvungen att säga "Nä nu får ni sluta snarka båda två så att jag kan sova:p " ...och de vaknade och tystnade - för en stund iaf :smirk:

Känner igen det där. Min hane brukar snarka ikapp med min sambo, vilket är väldigt irriterande när jag själv ska försöka sova :crazy:

Båda mina förra hundar började snarka när de blev äldre.

Är det inte samma med människor?

Min hund brukar börja snarka innan hon ens stängt ögonen :D . Men hon låter som en liten gris nästan alltjämt, då hon luktar på något, då hon blir glad o.s.v. Hon är nog inte riktigt normal :angel: .

Ja det är vanligt att äldre hundar snarkar mer. Rogivande tycker jag :smirk:
Ta väl hand om din gamling! Det är han/hon värd.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 144
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Min äldsta hund, en labradorblandning, är 11 år (12 år senare i år). Jag har redan märkt att hon har svårare att se när det är mörkt...
Svar
9
· Visningar
465
Senast: Santoxen
·
Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 048
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 089
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka