snarkningar

Jag har fått en Cpap och har slutat snarka och mina apnéer är nästan borta !
En cpap i all ära, rätt inställd tar den bort snarkningar - men kan ställa till med andra sömnproblem.
Dels är den inte ljudlös i sig, dels så kan det här med att försöka sova med en mask fastspänd över huvudet störa sömnen.
Jag hade problem med att jag antingen blev för torr i munnen, eller höll på att rent fysiskt drunkna i min mask. Jag fann aldrig nåt mellanläge på fuktningen av inkommande luft, som fungerade över en hel natt.
 
Jag har lärt mig ställa in min så att även om jag har den på ganska mycket fukt så har jag låg värme eller tvärt om istället för för climatcontrollen har jag ändrat den till manuell .Masken blev jag snabbt van vid har både hel och näsmask och båda maskerna är så bekväma att jag knappt känner dom när jag haft dom några minuter :
Men jag väger nackdelarna mot att inte behöva gå på toa 4-5 ggr var natt ha migrän 2-3 ggr i veckan när jag vaknar och att under dagarna när jag jobbar måste sova 10-15 minuter för att inte somna när jag kör bil och så kan jag vara vaken på kvällarna . Ställer man den manuellt så får man den fukt man vill ha och även värmen men då måste man pilla lite på maskinen för att få till inställningarna och inte använda dom som är inställda från kliniken .Så med facit i hand så skulle jag haft den för 35 år sedan för då började mina besvär och på den tiden var jag så smal att jag såg undernärd ut
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 352
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 612
Senast: Tofs
·
Relationer Har just blivit lämnad i en mycket destruktiv relation. Igen. Det har hänt så många gånger nu och jag kan inte annat än att försöka...
2
Svar
36
· Visningar
3 761
Senast: Trasdocka
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 730
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp