snarkningar

många bra förslag! vissa emr seriösa än andra ;)

Är verkligen sjuk jobbigt att inte få sova, blir irritabel o orkar ingenting får inte fokus för att plugga o blir stressad av det vilket gör det ännu värre....
 
@Ponylove På apoteken finns öronproppar i silikon, det är som en boll som man formar och lägger som ett lock på örat. De håller en-två veckor kanske innan de slutar vara kladdiga. De petar man inte in i örat så de är mycket bekvämare att sova med än vanliga. Jag har haft samma problem som du med in-ears-öronproppar. :)
 
@Ponylove På apoteken finns öronproppar i silikon, det är som en boll som man formar och lägger som ett lock på örat. De håller en-två veckor kanske innan de slutar vara kladdiga. De petar man inte in i örat så de är mycket bekvämare att sova med än vanliga. Jag har haft samma problem som du med in-ears-öronproppar. :)
Åh, låter perfekt! ska testas for sure :)
 
Åh, låter perfekt! ska testas for sure :)

Såhär ser de ut
207582s.png


Finns på Apotek Hjärtat också, säkert fler apotek. :)
 
Allergi? När vi bodde i Kalifornien snarkade min man jättemycket, och där var han allergisk mot gräs (i princip året-runt-allergi pga klimatet). Han var täppt i näsan, och sov väl därför mycket med öppen mun och snarkade då. När vi flyttade, först till Ohio och sedan till Sverige, slutade snarkningarna nästan helt :)!
 
Skicka iväg honom till vårdcentralen! Första steget brukar vara att få någon kortisonässpray för att se om man kan få näsan att vidga sig/inte svullna. Andra steget tror jag blir operation.
(detta förutsätter ju dock att han snarkar pga av för trånga näsgångar/näsgångar som svullnar. Men det tror jag är en vanlig anledning om man inte är överviktig)
 
Åh, låter perfekt! ska testas for sure :)
Min man snarkar så in i sjutton. Det enda som verkligen hjälpt oss är en bettskena som min man fick hos sin tandläkare. Den kostade ca 4000 kr men är väl värd varenda krona! Det är inte roligt att aldrig få sova en ordentlig natt och det är definitivt inte roligt med skillda sovrum :) Dyr javisst, men fungerar inget annat så kan det vara värd det. Lycka till, hoppas att ni hittar en lösning som hjälper er :)
 
Finns det ngn vetenskap bakom att man ska gå ned i vikt för att sluta snarka? Eller är det en myt?
Har aldrig märkt att överviktiga snarkar mer.
 
Finns det ngn vetenskap bakom att man ska gå ned i vikt för att sluta snarka? Eller är det en myt?
Har aldrig märkt att överviktiga snarkar mer.

Inte riktigt vetenskapligt kanske, men enligt min egen erfarenhet så jo det gör dom. Har spenderat åratal på sjukhus och då väldigt ofta bytt rum och det var oftast minst 3 sängar till, ibland 5. Och dom överviktiga snarkade nästan alltid mer än dom smala personerna. ;)
 
Finns det ngn vetenskap bakom att man ska gå ned i vikt för att sluta snarka? Eller är det en myt?
Har aldrig märkt att överviktiga snarkar mer.
Från min länk i början:

När vi sover slappnar musklerna i svalgets väggar av. Då blir svalget trängre, och hos vissa av oss börjar delar av svalget, oftast det som kallas mjuka gommen, att vibrera av det snabba luftflödet – vi snarkar. Hos dem som snarkar regelbundet finns det oftast också något annat som bidrar till snarkandet, till exempel trångt svalg, trång näsa, stora halsmandlar (tonsiller), övervikt eller sovställning. Det är vanligare med snarkning hos rökare, liksom hos den som druckit alkohol.

[...]

Trångt svalg kan bero på stora halsmandlar, men den vanligaste orsaken är övervikt. Mer än hälften av de patienter som söker för snarkning är överviktiga. Och forskningen tyder på att det är kragmåttet, snarare än kroppsvikten, som har betydelse i det här fallet, det vill säga fettet kring halsen orsakar förträngning i svalget.
 
För min del dämpades mina snarkningar markant när jag gjorde mig av med 18kg resonanslåda. Helt klart en mycket bra investering i livskvalitet, även om man räknar bort snarkfaktorvinsten.
Visserligen snarkar jag bevisligen fortfarande, men inte som förr.
 
Min fru har klagat en del över mitt snarkande och jag har testat snarkskena som funkar bra för mig. Har även testat Airmax näsvidgare och även denna har viss effekt. Kolla in http://snoreking.com för lite olika alternativ.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 990
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 352
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 612
Senast: Tofs
·
Relationer Har just blivit lämnad i en mycket destruktiv relation. Igen. Det har hänt så många gånger nu och jag kan inte annat än att försöka...
2
Svar
36
· Visningar
3 761
Senast: Trasdocka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp