snart 7 år men bajsar och kissar på sig

Sv: snart 7 år men bajsar och kissar på sig

Precis mina tankar, men du lyckades skriva ner dem mycket bättre !
 
Sv: snart 7 år men bajsar och kissar på sig

Är du säker på att han inte känner när han är nödig ?
Nej han hävdar att han inte känner det. Vad jag minns har han aldrig sagt att han behöver gå. Antingen säger vi till honom att det är dags eller så kommer det i byxorna. Men det vi jobbar på nu är alltså att han ska lära sig känna. För vi ser ju när han är nödig för då börjar han klättra på väggarna så egentligen känner han ju bara att han inte inser det. Men till stor del har det säkert med att göra att han är väldigt, på gränsen till överaktiv så han har liksom inte tid.
Jag skulle inte resonerat som du att han måste få vara liten i just den frågan, som för övrigt inte har det minsta med att göra om han plockar undan leksaker etc.
Nej jag kanske formulerade mig fel. Menade nog inte så egentligen utan mer att vi försöker ta en sak i taget och inte vill bråka för mycket för han kan lätt bli väldigt arg och då låser sig allt.

Men om du torkar honom, och det är ett av problemen med att han inte vill bajsa på skolan. Hur ska det funka i höst?
På skolan finns sällan pedagoger som har möjlighet att följa barn på toa, för att barnet inte torkar sig själv?
Inte så stora barn i allafall.
Vi hade en period innan han började sexårs förra året då jag inte torkade honom utan han fick göra det själv bara för att träna inför skolan där ingen hjälper honom och det kan han mycket väl.
Men sen började han toavägra helt så jag började torka honom för att han skulle gå alls. I skolan säger han att det är för han inte vill torka sig men jag tror att det egentligen är mer så att han inte vill gå ifrån lek eller lektion.
Som sagt torkade han sig varje gång under en månad hos morföräldrarna.

Även om jag förstår ditt tänk i att han borde få vara liten "ibland" så är just toabestyr en viktig "att klara sig själv grej"
Det kommer att bli läger, disco, sova hos kompisar osv framöver. Och ditt barn kommer kanske inte att Våga/vilja/kunna vara med på sånt.
Kissandet i sängen är redan en anledning till att han inte vill åka på läger. Bajsandet är för honom inget problem för han kan hålla sig i flera dagar om vi tex är borta på ett ställe där han tycker toaletterna är äckliga. Det är ju för att vi inte vill att han håller sig så länge (och det sen blir en olycka) som vi "daltar" lite med honom.
 
Sv: snart 7 år men bajsar och kissar på sig

Om varken kissande eller bajsande är ett problem så ser jag inte..... Problemet?


* Jenny *
 
Sv: snart 7 år men bajsar och kissar på sig

HAN tycker inte det är ett så stort problem. Han tycker att han redan berättat för sina två bästa kompisar att han kissar på sig på natten så de kan sova över ändå. Och att bajsa på sig är inte heller ett så stort problem för det är bara att hålla sig.
VI (föräldrar) tycker annorlunda. Vi vet att det inte är bra att hålla sig för länge. Vi vet att bara för att han går i en liten härlig klass nu med förstående kompisar betyder inte det att han inte kan bli retad senare. Vi vet att ingen utanför familjen ännu sett att han bajsat på sig men att när det händer kommer han tycka det är jättehemskt. Vi ser det nog som ett större problem än han helt enkelt, men vi vill ju inte skrämma upp honom för han kan inte bli skrämd av att sluta (en gammal släkting tyckte vi skulle göra som man gör med valpar; trycka ned hans ansikte i kisset/bajset och samtidigt ge en smisk varje gång det hänt på fel ställe så skulle han sluta)
 
Sv: snart 7 år men bajsar och kissar på sig

Det är nog just hans inställing som är kruxet.

Så länge som han inte tycker att det är ett problem kommer han inte att göra något åt det.
 
Sv: snart 7 år men bajsar och kissar på sig

Då han nu verkar vara en stark och trygg kille, som inte ser något problem i att kissa och bajsa på sig, och till och med berättar för kompisarna om det, så tror jag faktiskt inte att han skulle bli så skrämd av att torka sig själv heller:confused:

* Jenny *
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 905
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Vi har en kille som blir 3 år i april och en bebis på 2 månader. När sonen blev 2 år började han bli mer och mer trotsig och i höst nu...
2
Svar
34
· Visningar
5 121
Senast: Guldaskig
·
Övr. Barn Min sjuåring kissar på sig nästan dagligen. Vi har efter rätt lång väntetid fått en tid till barn-ungdomsmottagning, men att det nog...
Svar
18
· Visningar
2 755
Senast: Badger
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 373
Senast: Zewz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp