Snart borde det komma valpisar här..

Bebben

Trådstartare
Tiken har börjat bli lite, lite orolig och har bytt sängplats. Velar lite fram och tillbaka om vart hon ska ligga osv.

Tempen är inte riktigt nere än, så det blir inte nu, men antagligen inatt eller imorgon :)

Ska bli kul att se hur min äldre valp reagerar på dom små, sen när hon får se dom på avstånd för första gången. och hur hon ska reagera när dom små sakerna börjar röra sig och låta :D Hon kommer att ge mig många blåmärken på benen har jag en känsla av :crazy:
 
Precis, den är farligare än en pistol den där svansen. Hon har gett min äldre syster som är på besök, ett antal fina blåmärken i ansiktet :rofl: Jag är åtminstone smart nog att inte sitta på golvet när en GD är överlycklig över något. Då håller jag mig uppe på benen, och skyddar mig med händerna.
Man får jävligt snabba reflexer av att ha GD :D
 
Precis! :D Fast jag undrar om man inte skulle behöva höja värmen i ugnen, för dom verkar inte vara riktigt klara än.
 
Nu har tempen gått upp över en hel grad, för att sen sjunka lägre än vad den var! :bump: Och hon har börjat bli lite flåsig och orolig, så förhoppningsvis är dom färdigbakade imorgon bitti så att dom kan komma ut då :banana:
 
Spännande! Är det hennes första kull? Du måste rapportera hur många frallor hon fick och sånt, :bump:
 
Japp, det är hennes första kull! Hon är 2 år (Minns inte datumet exakt, så hon kan vara lite över 2 år, eller lite under. Mitt minne suger :o) och är en halvfodertik :)

Sen ska förhoppningsvis vår avelstik här hemma börja löpa snart också, så det blir en kull till i år! Skönt om hon håller sig ett tag till dock, så man får en paus mellan valpkullarna. Du vet ju hur påfrestande det kan vara ibland :crazy: Valpar överallt, alla ska hållas reda på, allt ska vara perfekt för dom små liven, sen har vi vuxna hundar som ska tas om hand samtidigt, planera in när man kan lämna valparna i början osv osv.. Fast det är underbart! :love:

Jag kommer att skriva här direkt som första frallan är färdig-gräddad! :D Fast jag går inte in i rummet förräns allt är aväcklat så att säga (Kräsmagad :o) så mamma får alltid komma och rapportera till mig efter varje valp. Så ska jag ta kort sen när det är rengjort och valparna är ute och matade, så kan jag visa dom också :)
 
Du vet ju hur påfrestande det kan vara ibland

Inget jag minns! :angel: :D Det är sånt som man snabbt glömmer. Skulle var jätteskoj, med en till kull! :bump:

Men men...det där lämnar jag till de riktiga uppfödarna. Får väl se om min lillvalp växer i öronen som hon blivit tilldelad :smirk: och blir en liten goding både exteriört och mentalt, iså fall så kanske... :love:
 
Jag kan kanske lugna dig med att en av våra Schäfrar (The love of my life) hade GIGANTISKA öron som liten, och växte faktiskt i dom. Dom var alltid stora, men det såg inte konstigt ut på något vis :)
Men det var inte ovanligt att få höra honom kallas Dumbo som liten..

Han var för övrigt 2 år yngre än mig, och vi växte upp ihop. Hans enda mål som valp och unghund var att få omkull mig flest gånger under en promenad :D Sen vart han trött av det och åkte i vagnen bredvid mig :love:
 
Hade hon så hääär stora öron? Du har säkert läst tråden där nästan alla mobbade henne för hennes öron. :crazy: :D

9417-34427222805692.jpg
 
Oja, han hade minst sådär stora. Han vart lite mobbad som vuxen också, eftersom han hade väldigt stora öron.

Tyvärr har jag ingen valpbild på honom (Dom försvann med pappas hus :( Jag fick aldrig åka ner dit och ta dom korten jag ville ha.) utan bara några vuxenbilder. Oerhört stilig pojke var han :love:
 
Så skönt! Då kanske hon växer i dem då. :D Men hon är väldigt lyhörd så det kanske är bra med stora öron om man ska bli lydnadschampinjon. :p :angel:
 
Jaa, vår pojke var tjänstehund (Väktare) och kursledare, så det funkar nog för er också! :)

Fast när han pensionerades som tjänstehund vid nästan 9 års ålder, så verkade det som om den exellenta hörseln vart vääääldigt dålig :confused: Han råkade glömma att höra när man ropade, sa sitt. Reglerna om att man inte fick sno från bordet, eller vara i soffan försvann.
Det var endast på kurserna som han hörsel kom tillbaka och då var den perfekt!

Akta så att inte det händer dig, jag har hört att det händer Schäfrar ganska ofta när dom får börja ta det lite lugnare :angel: Speciellt dom med stora öron! :devil:
 
Ha ha... jag får lägga det på minnet, för de här stora öronen fyller 6 månader i dag och vi hade väl inte tänkt att pensionera öronen ännu på många år! :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
659
Senast: Trassel12
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 172
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 210
Senast: geting
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
587
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp