Snart dags för egen häst! Hjälp

AliiceeZ

Trådstartare
Hej! Snart dags att köpa egen häst efter att ha haft den önskan sedan 7 års ålder. Har nu äntligen en månadslön som tillåter häst och snart sparat ihop till inköp. Så där av söker jag tips och kunskap! Jag vill gå in som hästägare med så mycket kunskap som jag bara kan få.

Lite bakgrund: har ridit på ridskola i flera år, börja när jag va runt 6/7 år, haft varit medryttare både på ponny och storhäst samt fodervärd två sista åren. Hade väl mycket kunskap och kände mig ”in the flow” men haft en paus med hästarna i 2 år då jag studerat. Så vill väl egentligen bara uppdatera mig och ”komma tillbaka”. Är idag 22 år och kommer när det e dags att leta efter stallplats då jag såklart kan få hjälp och stöttning.

Vart brukar ni tanka ny kunskap och lärdomar?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 857
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 430
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 700
Senast: hollypolly
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 468
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp