Bukefalos 28 år!

Snart jul!

Sv: Snart jul!

*kl*

Ops... :angel:

20081126046.jpg

Normbrytare! :eek: Julgranen får ju inte tas in och kläs förrän dagen före julafton!

Det är ju inte ens advent *mållös över tilltaget*-
 
Sv: Snart jul!

Jag tycker att traditionen att granen ska kläs dagen före julafton är rent ut sagt idiotisk! :mad: Så jag lovade mig själv det när jag var liten, att när jag blev vuxen så ska jag klä granen precis så tidigt som jag vill. :D

Och till en tidigare talare; nej, det var inte meningen att det skulle bli tre likadana bilder. Photobucket måste ha fått spunk! Försöker igen..

20081126053.jpg


20081126055.jpg
 
Sv: Snart jul!

Vi ska pynta och så här hemma imorron, ska även storstäda rummet hade jag tänkt. Men kommer bilder och så i helgen iaf ;) ska även pynta i stallet någon gång nästa vecka så då kommer det bilder från det också.
 
Sv: Snart jul!

Granen ser jättemysig och fin ut. Själv skulle jag dock inte vilja ha plastgran, men smaken är ju delad!

Det är mysigt med ljusslinga i granen, vi brukar variera med att ibland ha vanliga ljus och ibland ljusslinga.
 
Sv: Snart jul!

Så jag lovade mig själv det när jag var liten, att när jag blev vuxen så ska jag klä granen precis så tidigt som jag vill. :D

Och det ska du givetvis få göra :D! Jag själv älskar när julen sakta smyger sig på. Till första advent ska adventssjärnor och adventsstakar upp och någon amaryllis har kanske hunnit slå ut. Ett par sorters kakor ska ha hunnit bakas och glöggen ska ha införskaffats (vilket jag - jädra skit - just nu inser att jag har glömt! :mad:). Efterhand införskaffas någon hyacint, en dörrkrans och lussekatter och pepparkakor bakas. Dagarna före julafton görs det julgodis och dagen före julafton så dekoreras mässingsljusstakar med lingonriskransar och granen kläs.

Nu ska jag gå och handla lite och sedan ska det bakas pepparkaksdrömmar och chokladkolakakor samtidigt som jag inmundigar en värmande cognac :d.
 
Sv: Snart jul!

Kl

Hur KAN ni ta in granen redan?! :devil: Den ska tas in och kläs dagen innan julafton. Punkt!

Började sätta upp ljusstakar etc strax innan första advent, bakat pepparkakor (snart uppätna :o) köpt glögg förra veckan. Gjorde klart nästan allt julgodis idag. Eftersom vi knappt kommer vara hemma i jul behöver jag inte tänka så mycket på maten, som tur är.
Dessutom är jag redan klar med alla julklappar :D
Vill försöka få allt klart så tidigt som möjligt (utom granen) eftersom jag kommer jobba extra mycket veckorna innan jul.


Har även lyckats tjata mig till en äkta gran, som katten garanterat kommer riva ner i golvet :p
 
Sv: Snart jul!

Jag håller med dig. Då hinner man inte njuta av den särskilt länge heller. Jag brukar ta upp och klä den till Lucia.
jodå i mer än 20 dagar eftersom att den är uppe till 13 januari...
 
Sv: Snart jul!

Till lucia tar vi också in granen så man hinner njuta av den länge. Däremot åker den ofta ut runt nyår, efter jul svalnar intresset snabbt för julsakerna.
 
Sv: Snart jul!

*kl*

Ngn med bra tips på snygga julstjärnor som inte är allt för dyra..?

Vi skall ha en i köket där vi har vita luckor, svarta tapeter med vita medaljonger och röd/svart/vita julgardiner.

Tror en röd eller vit stjärna skulle vara snyggast.

Tips och bilder tack :D

Köpte en på Rusta igår men det var ingen hit, det gick inte ens att sätta en lampa i den och den var helt konstig, kan va för att den va superbillig (10:-, den såg iaf fin ut i affären :grin:)
Jaja tror min pålle kommer gilla den iaf för jag skall hänga den utanför hans box istället :p
 
Sv: Snart jul!

Har inte elkedjan nån? Har för mig att svärmor sa nåt om det, men det kanske var ljuspyramiderna hon pratade om :confused:
 
Sv: Snart jul!

Till lucia tar vi också in granen så man hinner njuta av den länge. Däremot åker den ofta ut runt nyår, efter jul svalnar intresset snabbt för julsakerna.

Efter Nyår är det ju dags att förbereda för den annalkande vårsäsongen i trädgården = dags att sätta upp vårgardinerna. :love:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Vill bara visa mina älskade marsvin :love: 4PUoY-14 MGJ UGP GP Define Ubblebubble *Bubble* Bubble är min gammelfarbror som snart fyllar...
2
Svar
33
· Visningar
5 203
Senast: Lyan
·
Äldre Nu börjar ångesten komma krypande och jag hatar att känna såhär varje år. Mina föräldrar är skilda sen ca 30 år tillbaka, de har två...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 525
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 512
Senast: ako
·
Kropp & Själ För tre veckor sen blev jag påkörd (för er som sett förra tråden, föraren är fortfarande inte hittad :() Initialt, redan på akuten...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
28 140
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp