Bukefalos 28 år!

Snart jul!

Sv: Snart jul!

Yes! Nu kan man ju nästan börja räkna ner dagarna till 1a advent!!
Jag har fått lov att börja pynta i lägenheten då! Jag tror dock att jag väntar lite längre med granen men julstjärnor osv ska nog upp!
 
Sv: Snart jul!

Men oj! Är inte 1a advent nästa söndag? Jisses amanda, nu får jag börja skynda skynda. Jag som brukar börja räkna ner veckorna till Jul någon gång i september-oktober har helt legat av mig märker jag. :eek: :D
 
Sv: Snart jul!

Jo det är ju det.

Jag ska börja pynta i veckan så jag hinner få upp allt till 1:a advent annars står jag och pyntar och hänger gardiner kl 2 på lördagnatt ju.

Vad var det tiden efter jobbet hette nu igen, icke existerande om jag inte missminner mig. Det är en så förbenat stor omställning från att ha gått hemma i 8 år till att börja jobba 100% så det känns som att jag inte hinner med något alls mer.
 
Sv: Snart jul!

Jag längtar efter att få börja! Men inte före 1:a advent. Eventuellt börjar jag med inomhuspyntet lite innan eftersom dottern och jag längtar så. Utomhus vågar jag inte göra för tidigt.

Byter inga gardiner men har ganska mycket pynt överallt.
 
Sv: Snart jul!

*KL*

nu har jag satt upp första julpyntet... var till biblioteket här i kommunen igår på pyssel kväll o har lagat en enriskrans att ha på dörren.. o hängde ju upp den direkt förståss!!

julbelysningen åker fram i slutet på nästa vecka. *längtar*
 
Sv: Snart jul!

Puttar lite på tråden och meddelar härmed att jag varit på årets första julmarknad idag :) Liten och mysig - bra uppvärmning inför Lisebergs :love: Dit åker vi den 6-7 december & njuter av både Liseberg som sagt och även Nordstan. Förhoppningsvis med lite snö... !
 
Sv: Snart jul!

Jasså det tycker du :D Dom blev faktiskt riktigt goda ;) Ska kanske baka hallongrottor senare ikväll. Fortsätter det såhär får du komma hit och fika för våran frys kommer bli överfull :D
 
Sv: Snart jul!

Har oxå råkat julpynta idag. Jag var ledig idag, så ingen var hemma här runt omkring. Så jag tände allting och njöt, av lussebullar och peppakakor. Men nu när alla är hemma är allting släckt så ingen kan komma på mig.

Jag vill ha söndag nuuuu. Då ska jag mysa officiellt.

Men i morgon ska vi julpynta på jobbet... Och jag ingår i julpunta gruppen. :D Läääängtar!

:laugh:
 
Sv: Snart jul!

*kl*

har börjat med den förberedade städningen i tre etapper som måste göras klar innan jag tar fram pyntet.. (de går liksom lite lättare om jag vet att jag får julmysa med alla mina ljus sen när jag är klar)
 
Sv: Snart jul!

Nu får de ta och vara klara i vår lgh snart, de renoverar där & har gjort så i 2½ månad :mad: Jag vill börja pynta och städa NU!
 
Sv: Snart jul!

Jag gick loss idag. Nu är det lite pyntat, men inte så hårt för jag har inte så hemskt mkt att slänga fram. Trasiga ljusstakar och försvunna julstjärnesladdar gäckar mig!:devil: Och tomtarna håller jag igen på tills julafton.. Men två söta kom fram.
Vill vara rik och shoppa loss på stilrena fina julsaker. Men det ligger lågt på priolistan..

Men lite mys blev det!
015-1.jpg
 
Sv: Snart jul!

Nu är jag lite less :( Renoveringen som skulle bli klar i lgh nu i veckan blir istället klar den 12 december :( jag vill ju få fixa och dona nu!
 
Sv: Snart jul!

*kl*

Ops... :angel:

20081126046.jpg


(Agapi; Jag sa ju att jag skulle knycka din ide. :D)

Synd bara att ljusslingan syns så dåligt, ska man få med den blir bilderna typ så här:

20081126046.jpg


En ljusstake och en stjärna är också uppe:

20081126046.jpg


Men på söndag sker den stora pyntningen; då ska allt annat upp och framförallt ska badrummet pimpas. :D
 
Sv: Snart jul!

Råkat ta fram granen?:D

Är det meningen att du skulle visa tre likadana bilder på granen, eller undanhåller du andra bilder för oss?;)

Jag satte upp nya gardiner i köket och matrummet, och sen satte jag upp våra stoora fina, lysande hjärta i fönstret, men det hade dött:cry:.

Man kan inte byta ut lampor på det heller, men jag ska försöka hitta en ny ljusslinga som jag kan linda omkring och återuppliva hjärtat.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Vill bara visa mina älskade marsvin :love: 4PUoY-14 MGJ UGP GP Define Ubblebubble *Bubble* Bubble är min gammelfarbror som snart fyllar...
2
Svar
33
· Visningar
5 203
Senast: Lyan
·
Äldre Nu börjar ångesten komma krypande och jag hatar att känna såhär varje år. Mina föräldrar är skilda sen ca 30 år tillbaka, de har två...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 525
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 512
Senast: ako
·
Kropp & Själ För tre veckor sen blev jag påkörd (för er som sett förra tråden, föraren är fortfarande inte hittad :() Initialt, redan på akuten...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
28 138
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp