Snart kaninlös igen...

NagelacksBeroende

Trådstartare
Åh, jag måste skriva av mig... :(

Jag har ju alltid haft kaniner. När jag var 6 år så fick jag min första, älskade fina Melker. Han var min bästa vän i 12 år. Sen dess har jag alltid haft minst en kanin hos mig.

När jag flyttade hemifrån så kändes det tomt utan kanin, och tillslut så kunde jag inte stå emot längre. Jag köpte den största inneburen jag hittade (160x80), och Winnie flyttade till mig. En bedårande liten dvärgvädur. Från första stund så var hon den absolut coolaste kanin jag har träffat. Så lugn och social att det var helt galet. Hon lärde sig på en vecka att gå på lådan, och blev mer som en katt än en kanin.

crw_5760_copyifokus_509d045de087c37778a3fbec.png


Det var något som var speciellt med Winnie. Jag tyckte att hon inte riktigt betedde sig som alla andra. Sen fick vi det konstaterat, Winnie är döv.
Varje morgon nu i 7 månader, så har jag gått fram till hennes bur och flaxat med armarna. Annars har hon inte märkt att jag har kommit in i rummet.

Varje dag när jag har öppnat hennes bur för att hon glatt hoppat ut och följt mig som en hund. När det har varit dags för henne att hoppa in igen, så har jag pekat på luckan, och hon har hoppat in.

Idag flyttar hon ifrån mig. 8 månader fick vi tillsammans. Jag har blivit allergisk. Jag har aldrig kunnat se mitt liv utan kaniner, och nu idag blir det så. Det känns så hemskt. Så hemskt. :( Som tur är så har min mamma möjlighet att ha henne hos sig. Så jag har möjlighet att få träffa henne iallafall. Förhoppningsvis så tycker hon om dom andra två kaninflickorna som bor där, så då kan dom få bo tillsammans.

Nu blev det väldigt långt... Men ja. Det är ingen glad NB idag inte... :(
 
Sv: Snart kaninlös igen...

Usch vad trist.
Är själv allergisk mot marsvin, så våra har därför (och pga renovering, men tänkte de skulle kunnat flytta hem igen) fått flytta till mina föräldrar.
Skönt när man vet var de hamnar i alla fall!
 
Sv: Snart kaninlös igen...

Min syster är allergisk, men äter typ versal eller clarityn, får på recept och kan därmed behålla katterna.
Kan inte det vara ett alternativ, om du verkligen vill ha hemne kvar?
 
Sv: Snart kaninlös igen...

Trist. Antar att du varit hos läkare och fått kaninallergin bekräftad så det inte är något annat du reagerar på (hö, damm, pollen,kvalster etc?) Och kan man inte allergivaccinera? Eller det kanske inte kommit nåt kaninvaccin än?
 

Liknande trådar

Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
748
Senast: Lyan
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 034
Senast: Whoever
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 298
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp