Snart kattägare

anna_panna

Trådstartare
Inget är som väntans tider säger man ju
Är snart sambo med 2 små kissemissar, de skulle ha kommit i söndags men transporten vart en vecka sen så de kommer nu till helgen istället
Så det är både nervöst och spännande att vänta, tror att jag har hunnit förbereda allt utom innätning av balkongen men det fixar jag nu under veckan, tänker inte ha katter som trillar ned från 7 trappor
Vad ska man tänka på när de små liven kommer in till mig, de kommer att vara 14 veckor gamla och är en tjej och en kille från ett katthem
Alla idéer är välkomna, känner mig lite ny på det hela
 
jag har inte så många tips tror jag men jag är i nästan samma sits som du! jag har haft mina 14 veckors kissar en vecka nu, de kommer också de från ett katthem. det har inte varit några som helst problem denna veckan. (eppar, peppar...!) jag nätade in balkongen dan innan kissarna kom! stress, stress. jag var rädd att de inte skulle vilja vara inne när jag väl släppt ut dem på balkongen men det var inga problem. lycka till!
 
de kommer nu på söndag 23.40 till stan
oj vad spännande det kommer att bli
nätet ligger klart för uppsättning på balkongen så det är mitt helgjobb
 
Visst är det underbart att vänta på sina kissar! Fast jobbigt också. Minns precis hur det var. Såg mina katter när de var 10 dagar gamla och skulle sedan vänta och vänta i flera veckor. Hemskt.
Låter som dina katter är väldigt efterlängtade!
Se till att ha tid med dem nu när de är små. Mina är bara två, men jag längtar ändå efter kattungetiden ibland. (Fast nu är det mera katt att gosa med förståss)

En hel del tålamod behövs också. Men det går att lära katter hur man uppför sig i en lägenhet/hus. Att man inte får hänga i gardinerna eller kraffsa i krukor alt klösa på tapeter. Fast ibland kan det ta tid.

Skojar ibland om att jag nu har fått en rätt bra förberedelse på att bli mamma... Jajja, inte äta damm, inte klättra där, inte kissa på golvet osv.

Jag hade förmånen att vara hemma mycket med dem när de var yttepytte och det ångrar jag så klart inte. Fast min sambo hävdar att jag präglade dem för mycket på mig. Vilket inte alls är sant...

Jättebra med balkongnät! Min katt råkade ramla ut genom köksfönstret (trasig krok) och jag höll på att dö när jag inte hittade henne i lägenheten när jag kom hem. Tack och lov satt hon i en buske under fönstret - oskadad) och var överlycklig när jag kom och hämtade henen.
 
Låt dom söka igenom hela lägenheten och få nosa och undersöka, följ dom inte precis direkt efter dom hela tiden och stressa dom inte. VAr i samma rum, locka lite på dom och ha en lugn och härlig invigningsdag. Låt dom få veta var lådan är, mat o vatten. Känner dom två katterna varandra sen tidigare eller är dom helt nya för varann?
Det är igentligen inget svårt bara se till att det är lugnt och en stressfri miljö, så kommer allt att gå bra!
Lycka till! :)
 
Hämtade kissarna igår kväll och de fick åka med mig hem efter att ha åkt tåg i 3 h, det var lite gnäll under resan (15 min i bil) men annars gick det bra
Satte dem direkt på lådan när vi kom hem, sedan kollade de igenom lägenheten, hittade maten. natten fick de sova inne i badrummet och där låg de och sov tillsammans när jag vaknade imorse.
Det är 2 kullsyskon på 3 månader och väldigt söta
Undrar bara vad de hittar på under tiden jag jobbar idag :crazy:
Balkongen får de inte gå ut utan att jag är hemma, misstänker att de efter morgonens race ligger och sover
 

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 188
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 472
Senast: Linda_A
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 117
Senast: Trissa
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 852
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp