snart kommer min häst..

Kivina

Trådstartare
tidigast nästa vecka kommer min nya häst.. är jätteglad, han är min första egna häst, har varit medryttare i flera herrans år, och även haft hästa på foder.. Men det är klart jag är lite nervös nu.. men nu till saken.. hade tänkt mig ungefär så här den första tiden: När han kommer, är det ljust kan han få gå ute i hagen en stund, men annars leder jag honom och stallar sedan in honom och pysslar med honom.
dag 2: utevistelse, kanske en promenad och ompyssling.
dag 3: kanske en lugn uteritt
dag 4: lite hårdare motion - ut
dag 5: normal motion - ut
dag 6: lugnare tur - ut
dag 7: vila
och här efter börjar jag rida honom som vanligt. Men har tänkt mig att jag ska enbart rida ut första månaden, så att vi får lära känna varandra i ett lugnt tempo innan vi sätter igång å tränar.. =)
vad tror ni?? låter det bra?
 
Jag tycker att det låter bra, men vill du så trotr jag inte att det gör något om du tar med hästen på någon träning tidigare än en månad. Då får han lära känna dej lite i en annan situation där han bara känner dej. Annars tycker ajg att ditt uppläg verkar bra! Jag får också en ny häst snart! Tidigast till helgen. Fast jag her redan en häst, men ajg är nervös endå inför henes ankomst och hur jag ska göra med hene osv. Hoppas att det går bra för er! vad är det för häst?
 
:)

Vad kul och spännande.

Själv har jag fått klartecken från banken så nu letas det häst här med :D

En provridning på Torsdag ( håll tummen )

Tycker att ditt upplägg över första veckan verkar förnuftigt.

Lycka till
 
Han är en 15 årig halvblodsvallack, jättemysig. Ska väl träna lite dressyr på honom i framriden. Det ska bli såååå roligt.. :banana:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, Hästen fullt frisk i övrigt men emellanåt de sista dagarna har han svullnat upp o blivit hård vid kinden.Ej öm. Se bild. Ingen...
Svar
8
· Visningar
1 356
Senast: FUNNY
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 448
Senast: Roheryn
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
428
Senast: Sirap
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
809
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp