Bukefalos 28 år!

Snart stryper jag ägarna till byrackan!

R

Rex

Jag har ett par grannar(tror jag)jag vet nämligen inte längre eftersom dom aldrig svarar i telefonen.Dessa grannar har en hund(andra säger att det är deras i alla fall)Den har nu i snart två veckors tid irrat runt här i trakterna och ägarna verkar inte bry sig
När jag såg den första gången ringde jag polisen men där fanns ingen anmälan om saknad hund.Hörde mig för i trkaten och fick höra den antagligen kom från min granne.Jag ringer och ringer men det är aldrig nån som svarar(det är runt en km fågelvägen dit så nej jag har inte gått dit,svarar man inte i telefonen anser jag att man inte är hemma))Den visar alla tecken på att kunna ångestbita,den flyr om man kommer närmare än 20 meter,alltså kan jag inte fånga den.Polisen skiter i det hela.Vi har nästan kört över eländet minst 4-5 gånger på två veckor.Jag har barn som går 500 meter från skolbussen,vi har en del djur här hemma jag vill inte att någon ska råka illa ut.Det är en pyrener(stavning?) eller liknande,alltså ingen liten sak som stryker omkring husknutarna.

Vad ska jag göra? Jag vill inte ha den här punkt slut.
MVH Rex
 
Rent spontant: är det någon som kollat att det inte HÄNT grannarna något? Man kan ju också tänka sig att de åkt bort och lämnat bort hunden som sedan rymt hem och nu är förvirrad. Om hunden är lämnad till vänner/pensionat en bit bort så finns ju inte eventuella anmälningar hos traktens polis.

Innan du går i taket kan det vara värt att kolla upp detta.

Anneli
 
När man läser din tråd så låter det som att detta är en relativt ny händelse. Du skriver de senaste två veckorna. spontant tycker jag att det låter som om något har hänt!

Tänk om de verkligen INTE är hemma, och att det inte är någon som ser efter den stackars hunden. Den mår säkert inte bra av att springa lös :cry:, och du beskriver den som väldigt rädd, låter inte heller riktigt bra.

Om du nu har så nära till grannen, åk dit (ta någon med dig), efter att du sett att hunden är lös. Är ingen hemma så är det något som är fel, om hunden ändå är lös. Är någon hemma får vi väll berätta att det finns folk som är rädda för lösa hundar, och att den nästan blivit påkörd.

Är ingen hemma, ring polisen och berätta att hunden är utsläppt vind för våg, så sänder de någon som hämtar hunden.

Rekomendationen om att inte spara på däcken avfärdar jag som otroligt dålig kännsla och empati för djur :mad: , det chockerade mig! Varför skada ett oskyldigt djur med flit? Männsikor som plågar djur är potentionella mördare!
 
Rekomendationen om att inte spara på däcken avfärdar jag som otroligt dålig kännsla och empati för djur :mad: , det chockerade mig! Varför skada ett oskyldigt djur med flit? Männsikor som plågar djur är potentionella mördare!
Håller med till fullo!!!!! Det är faktiskt så, att seriemördare börjar med att plåga och döda djur. Ingen respekt för det levande, helt enkelt.
Det är väl för fasen inte hundens fel att den springer vind för våg. Det är ju jättesynd om vovven! Kör ihjäl ägarna isåfall, om det är de som är slarviga! (om det nu inte hänt något, typ att de dött eller något annat otrevligt).
Jag är förvånad över att man kan resonera så...ligger inget som helst djurvänligt i det. Hoppas du inte har egna djur, du, om du har så lite respekt för det levande.
 
Jag har också börjat tänka tanken att det har hänt nåt.Ska ta med någon dit men i höstas hade samma par en husky som rymde och jagade ut mina tre hästar ur hagen så mitt ena sto nästan spetsade sig på staketstolpen.Den fick man sedemera skjuta på håll för den gick inte att fånga.Så jag är inte direkt impad av deras förhållningsätt till hund faktiskt.
Och ang köra på så kommer min karl inte att bromsa igen om det är fara för eget liv som det är nu när vägen är glashal.Måste man tokbromsa nu kör man ihjäl sig och det är bara så att mina karl och mina barn är mycket viktigare än vilket djur som helst för mig.Men visst ska man inte med berått mod köra över djur men måste man välja så...........
MVH Rex
 
Om det nu är så att de har hund på ett sätt som inte passar i erat område (att hunden inte håller sig på egen mark osv), så anmäl dem (om det nu inte var något som hänt, just denna gången). Snart sätter dessutom koppeltvånget in igen, men oavsett tvång eller inte så ska man ha "koll" på sin hund.
 
Låna en bössa och sätt ett skott i rackan! :devil:
Ett annat tips är att kontakta den som har jakträtten i området där hunden springer runt. Den personen kan sedan anmäla det hela till polisen.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 217
Senast: tara
·
Relationer I tisdags natt spårade det ur hemma, som det så ofta gör. Skillnaden var dock att min bror på 13 år även var hemma hos oss denna natt...
Svar
13
· Visningar
2 907
Senast: Lickety
·
Katthälsa Nån som har lust att hjälpa till att förklara min katts beteende? Jag förstår mig verkligen inte på honom - och även om jag är jätteglad...
Svar
10
· Visningar
2 401
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Personalmöten
  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp