Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Halloj alla bukefalister!
Snart ska jag och min ponny ut på våran första tävling för året och våran 4:e tävling totalt, ska bli jättekul Ingen stor tävling, bara en Lokal i Matfors, LC:1 och LB:1, men jag kommer att vara jättenervös ändå!!
Min ponny har lätt att bli lite seg i bakbenen, något bra tips på hur man kan få honom "kvickare"? I ökningarna får han jättefin trav, men min ridlärare eller dressyrdomaren skriver/säger alltid att han har mer att ge, något bra tips på hur man kan få honom att ge 110 %?
Wish Me Luck!
Elin
i ökningarna så skrev domaren också rätt ofta "har mer att ge" till mig.så när jag hade fått det skrivet ett x antal gr men verkligen försökt och försökt på alla sätt och vis så frågade jag en av dem efetr tävlingen om de hade ngt bra tips på hur jag kunde göra och då sa de att hålla ett högre grundtempo än vad jag brukar göra så att att han kom mer ut till sin fulla rätt. Lycka till på tävlingen!