Snigel-fråga

Silver Girl

Trådstartare
20210919_190930.jpg

Den här snigeln har suttit på min ytterdörr utan att röra sig i två dygn. Har den gått i ide, eller något annat? Någon som vet något om sniglars liv och leverne?
 
Visa bifogad fil 77169
Den här snigeln har suttit på min ytterdörr utan att röra sig i två dygn. Har den gått i ide, eller något annat? Någon som vet något om sniglars liv och leverne?
Lever den? Jag plockar då och då bort liknande sniglar som är torra och inte visar något livstecken, så jag skulle tro att den är död. Men jag är inte alls påläst om hur sniglar funkar så den kanske lever.
 
Lever den? Jag plockar då och då bort liknande sniglar som är torra och inte visar något livstecken, så jag skulle tro att den är död. Men jag är inte alls påläst om hur sniglar funkar så den kanske lever.
Jag har inte kollat idag. Den levde i fredags, då såg jag den krypa.
 
Google hjälpte inte. Hittade bara massa info hur man känner igen vilken sorts snäcka det är, inte varför den skulle parkera sig på en ytterdörr.
 
Google hjälpte inte. Hittade bara massa info hur man känner igen vilken sorts snäcka det är, inte varför den skulle parkera sig på en ytterdörr.
Har det varit blött väder? Tror jag hörde i något naturprogram att de kan fly till högre höjd för att vänta ut det värsta då.
 
Övervintrar gör de nog inte på väggar och träd. Har det regnat mycket kan det vara för att söka en torrare plats men det kan också vara för att det är en säkrare uppe och snäckor på t.ex. trädstammar kan även handla om födo- och mineralsök.
 

Liknande trådar

Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
714
Senast: Blyger
·
Trädgård & Växter Trots allmänt erkända google skills så har jag gått bet idag och det trots att jag även använt sökord jag aldrig trodde jag skulle...
Svar
12
· Visningar
873
Senast: Nytant
·
Juridik & Ekonomi Jag blev utsatt för ett sexuellt ofredande för drygt två år sedan och nu ska det tydligen bli rättegång. Jag har inget målsägarbiträde...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 491
Senast: gul_zebra
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
918
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp