Snö - tips?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare IslaBonita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 991
I

IslaBonita

:confused:

Såhär ser min hund ut efter tio minuter i snön! Likadant i bakändan/underredet. Har någon något tips hur man kan motverka detta?
th_bild.jpg

Sv: Snö - tips?

Det finns någon typ av cilikonbaserad spray i vissa djurbutiker. Man sprejar det på de ställen där det kan bli såna bollar. Jag kommer inte ihåg om det fanns någon nackdel med sprayen, men det vet dom säkert i djuraffären.

En avlägsen bekant till mig gjorde speciella "benskydd" av tyg till sin storpudel så att hon inte skulle få bollar i pälsen. Fungerade utmärkt för henne.

:confused:

Såhär ser min hund ut efter tio minuter i snön! Likadant i bakändan/underredet. Har någon något tips hur man kan motverka detta?
th_bild.jpg

Bada hunden och avsluta med ett bra rinse, t.ex D103. När du sedan har fönat torrt håller pälsen ifrån sig snö betydligt bättre.

Tack!

Stövlar är nog ingen ide, hunden är bara ett äpple hög och drivorna höga som hus.

Glansspray däremot, det ska jag testa! Har ett giftfritt till pålle som jag ska prova!

Fick ett tips om att ha i balsam i pälsen. Har inte provat själv än. Men flatten här ska snart få vara försökskanin..!

Liknande trådar

Övr. Hund Där vi bor finns det mycket varg. Hunden här hemma brukar vara ganska känslig och kunna reagera starkt på saker i omgivningen. När vi...
Svar
16
· Visningar
1 068
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
21
· Visningar
1 416
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
974
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 568
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Husky från USA, tips och råd m.m