• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare PimPim92
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 130
Status
Stängd för vidare inlägg.
P

PimPim92

Hejhej !

Nu vill jag veta eran åsikt som jag är funderat mycket mycket mycket på; VAD TYCKER NI OM SNODD ? alltså en gummigrej såm från nacken, genom bettet och ner i sadeljorden nästan TVINGAR ner hästen på tygeln ! :eek:

Jag tycker detta är fel fel fel .. Eller ? är jag ute och cyklar? ( min åsikt gäller ochså andra inspänningsmetoder vid ridning som tvingar ner hästen)
Jag tycker att om man inte kan rida sin häst i rätt form, utan måste använda sådant, ska man inte rida alls !
Jag Blir så ARG när jag hör personer (flera av mina kompisar:eek:) säga : Åh, ja de går så bra i dressyren nu , min häst går i så fin form DÅ DOM RIDER PÅ PESSOA O SNODD.

Är detta rätt eller fel?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
562
Senast: Elo
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 768
Senast: Emuliiaa
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 210
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 461
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka