Snor vid brunst?!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Kurant
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 765
K

Kurant

Jag har ett sto som just nu brunstar jätte mycket..
Hör till månaden, men jag tänkte höra med er:
Igår kväll så hade vi ridit och då när vi kom in med henne i gången efteråt, började hon kissa och med de två "karlarna" i rumpan började hon slämma" i baken.
Det är vanligt men sedan började hon lukta på mammas byxor så fruktansvärt mycket..efter en stund kom det samma släm som i baken, fasst från näsan!?!
Skulle fråga er som har ston eller vet något om det är vanligt nu när de brunstar som mest eller vad det kan vara ?
tacksam för kloka svar!

Kramar

Nu vid vårmånaderna är dem ju extra brunstiga efter det är såhär års man brukar betäcka dem..
Men just, snor i näsan?!? :confused:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 559
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Ceta
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 164
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt... 2
Svar
27
· Visningar
6 678
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka